Se i kalender`n

Noe av det første jeg gjør etter å ha stått opp, og noen ganger før, er å se på kalenderen i telefonen.

Ja, for pensjonisten er da moderne og bruker iPhone-kalenderen. Jeg har alltid vært forholdsvis systematisk av meg og holdt orden på avtaler og gjøremål ved å skrive det ned på lister eller rett i kalender.

Før var det jo den såkalte “7. sans” eller almanakk, om du vil. Så fulgte jeg heldigvis med i tiden og gikk over til mer moderne alternativer. Det er lurt å følge med på utviklingen har jeg funnet ut, for det blir fort endringer……og heldigvis synes jeg det fortsatt er artig å lære noe nytt, så lenge jeg henger med…..

Jeg må innrømme at jeg parallelt bruker en oversiktskalender i A4-format, en sånn du får gratis på butikken, du vet. Der er det lettere å få det store overblikk.

For meg med skrivekløe, skulle en tro at det er litt problematisk å få notert ting på det lille tilmålte felt pr. dag i pappkalenderen, men det går. Jeg har jo iPhone-kalenderen og jeg har eventuelle lister for ditt og datt og ikke minst nå: jeg har bloggen!

Jeg føler en trygghet ved å ha ting nednotert. Da kan jeg bruke energi på annen tankevirksomhet enn så lenge.

Jeg kommer nok mer tilbake med informasjon om min trang til lister og kalendernoteringer også videre. En kan jo filosofere mye rundt det. Hvorfor er jeg sånn?

Har du sneven av denne egenskap/vane/uvane?

#kalender #systematisk #oversikt

Licensed from: rawpixel pixabay.com

 

 

12 kommentarer
    1. Jeg starta med bullet journaling for litt over et år siden. Søker du på Ryder Carrol og bulletjournaling på YouTube så finner du ut hva det er. Det ser veldig innvikla ut, men når du har fått lest deg opp litt så er det superenkelt.
      Mange dekorerer, det samme gjør jeg, men det er så absolutt ikke hovedsaken.
      Hilsen ei som aldri klarte å «flytte inn» i en fortrykt kalenderbok, syvende sans eller almanakk. 😉

    2. Hehehhe
      jeg har det slik også. Jeg noterer dobbelt. Kalender på telefonen er ok – men jeg har en A4 kalender liggende på kjøkkenbenken med hver mnd fremover og der noterer jeg ALT 🙂 Sånn er det her i verden. Jeg MÅ ha orden på ting og er egentlig litt system-avhengig 🙂 Synes de ter helt greit 😀

    3. Jeg har alt i kalenderen på mobilen, samkjørt med kalenderen til drømmemannen, slik at vi til enhver tid vet om den ene eller andre skal noe. Veldig greit. Slik har jeg hatt det noen år nå. Før det hadde jeg mest skiftlister, som viste når jeg skulle på jobb, hvor jeg skulle på jobb når jeg jobba som tilkallingsvikar. Men ellers skreiv jeg ikke ned så mye. For jeg huska jo alt! Men det gjør jeg altså ikke lengre. Så her kommer det meste i kalenderen nå. Hvis ikke går det i den berømte glemmeboka.

    4. Jeg var nok sånn før…da måtte alt skrives ned..Nå har jeg lite avtaler, og når jeg har det..så stresser jeg med å huske…selv om jeg skriver det ned her og der….hihih

    5. Det er en trygghet å ha lister….. selvom jeg har det mest på jobb……… men studenta mi på 21 har lister…. og det er faktisk kjempeviktig! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg