Sydvest er kjekt

Jeg gikk til anskaffelse av gul sydvest i fjor. For et praktisk plagg! At ikke flere bruker det! Dette hodeplagg er som du vet for regnvær, og når det regner kommer det vann i øynene hvis ikke hetta på regnjakka er godt nok fram i ansiktet. Og hvis vinden tar tak i tillegg og ene hånda er okkupert av hundekobbel, blir det ikke lett å holde hetta på plass. Paraply er ikke alltid like praktisk når jeg skal på tur med hunden. Bruker det aldri i hundeluftesituasjoner. Derfor: Sydvest! Genial oppfinnelse. Brem foran som fungerer som tak over briller og øyne og brem bak som virker som avløp for vannet. I tillegg drar jeg skikkelig til snora under haka. Da tåler hodeplagget en skikkelig sydvestvind. Jeg skjønner godt at fiskere langs kysten bruker denne. Da har de hendene fri og god sikt.

Og når jeg i tillegg ikler meg både gul regnbukse og gul regnjakke, synes det godt at pensjonisten er på tur med hunden. Barney har også regndress, men bruker den når vi skal være lenge ute, samt ved skybrudd.

#regnvær #sydvest #regndress #gulterkult 

 

4 kommentarer
    1. Ja sydvest har jeg troa på. Var like før jeg kjøpte meg en da jeg var i Bergen 😀 Man får jo kjøpt den over alt da, men det regnet jo voldsomt i Bergen men jeg endte opp med å kjøpe en paraply som nå bare henger til pynt :_)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg