Revylørdag

Jeg var på revy i går kveld. Ei venninne bestilte billetter allerede i august og jeg ankom foajeen i Hamar Kulturhus i god tid før forestillingen. Hun hadde billettene til oss 6 som skulle oppleve dette sammen…..Er ikke kulturinteressen større i Hamar, tenker du kanskje….. Joda, vi var flere der 😉  Salen var full da lysene ble slukket. Rune Andersen ankom scenen syngende……”Da Lykkeliten kom til verden…..” akkompagnert av pianospill. 

Jeg hadde gledet meg til forestillingen, for jeg har alltid hatt stor sans for Rune Andersens humor og parodier. Det var kanskje med litt blandede følelser denne gang, for jeg visste at det var en trist historie som skulle fortelles. Han startet forestillingen med å berolige oss. Det kom ikke til å bli bare trist. 

Og det ble det ikke! Vi fikk heldigvis en god del parodier og humor innimellom. Det var en sterk historie han formidlet på en levende måte. Det var meget bra fortalt.

Jeg vil ikke si mer om forestillingen her, men har du muligheten, og ikke har sett den, anbefaler jeg den på det sterkeste! 

Samtidig må jeg si til meg selv: Pensjonistgunna må komme seg ut oftere å oppleve kulturlivet i Hamar (og gjerne Oslo), for det skjer mye, og det er meget berikende! 

PS. Har forresten billett til 1.desember. Da kommer St. Petersburg Festival Ballet til Hamar Kulturhus med forestillingen “Svanesjøen”. Det blir stas….

 

#revy #kultur #hamarkulturhus #lørdag #trist #humor

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Ja det er koselig å være på revyer og standup ol…Noe jeg også ikke unner meg ofte…Har fått i bursdagspresanger flere ganger, og da sier jeg alltid at dette må jeg gjøre mer…men blir ikke prioritert…Tar tid og penger….Men er jo så koselig…..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg