Nei og nei!

Tydelig beskjed! Måtte bare ta bilde av denne figuren da jeg passerte den i våres. Den befinner seg ved veien utenfor et hagegjerde i Oslo. Mellompuddel Barney ble jo tiltrukket av denne raringen og kom vel kanskje til å markere på den……eller i nærheten…..men noe mer? Nei. 

Om så skulle ha skjedd var det vel ingen katastrofe. Det viktige er å vrenge inn i en bæsjepose det som måtte havne der. Det gjør jeg uansett alltid, selv om jeg ikke blir minnet på det på denne litt artige måten.

Har alltid minst 4 poser i lomma. Han puddelen har en tendens til å porsjonere ut sine gjøremål i løpet av en tur. Sikkert ikke vondt ment. Og sikkert ikke for å aktivisere matmor. Men altså: uansett hvor vi ferdes i skog og mark og langs veier både her og der, etterlater vi oss ingenting. 

Håper at alle andre hundeeiere er like flinke. Jeg tror faktisk det, for ser sjelden dritt på de stier og veier vi går. Takk og pris! 

Da er vi enige om å fortsette med det! 

#not #nei #no #dogshit #dog #natur #hund 

6 kommentarer
    1. Jeg er helt enig om at alle hundeiere skal plukke opp etter hunden/hundene sine. Det er det som kalles for respekt for andre mennesker. 🙂 Ønsker deg en god dag. Klem

    2. Ja vi går forbi noen sånne figurer vi også..og da blir jeg ekstra redd for at de gjør noe der…og drar de unna…hihih..men er jo bare å ta opp om de gjør…Her hos oss er det dessverre mange som ikke tar opp etter sine hunder, og det irriterer meg..jeg tar ofte opp litt ekstra….Skulle være helt på sin plass, men noen tror jeg overser med vilje..Gikk sammen med en mann engang, han sa han lot det ligge, for det var jo bedre det ble til jord, en at vi brukte så mye plast!! DA sa jeg at jeg tok alltid opp i grøfter langs veier ol…har selv tråkket i møkk og det er ikke morsomt..mange barn som går utenfor stier og veier…joda..det er sant sa han..og kanskje han fikk tenkt litt…jeg bruker en pose på tre hunder på en tur…klarer å sno møkka inn, og bruker posen flere ganger…Da blir det ikke så mye plast…Men opp skal møkka!!

    3. Her er det dessverre masse hundedritt, både med og uten poser på! Så dessverre er det ikke alle som er like flinke til det der. Fatter ikke at det skal være så vanskelig. Jeg har drittposer i alle lommer og vesker. 😀 Pluss at Jonas selv har en hel rull i ei lita veske på selen han går med. Mangler bare å lære han opp til å plukke opp selv.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg