Babyshower……hot or not?

Yey! Nå har jeg opplevd det også! Å bli invitert på babyshower. Det var kult, da, men de andre som var der kunne ha vært mine døtre. Så jeg var faktisk beæret over å bli invitert.

Jeg bidro med nybakte hveteboller. Og de hadde selvsagt rosa melis med hjerter på. Det var en jentebaby som var i vente har du sikkert allerede gjettet 😉

Vertinnen hadde jobbet mye med pyntinga. Kompliment til henne! Det var så søtt atte….

Alle vet vel kanskje hva babyshower er!? Hvis ikke kan jeg forklare litt.

Babyshower er en fest som holdes for å feire et kommende barn. Gjestene har ofte med seg gaver som kommer til nytte etter fødselen. Babyshower er vanlig i  USA, og er blitt populært også i Norge og andre land de senere år. 

Under en babyshower er det vanlig å ha ulike former for selskapsleker, mat og kaker. Det er vanligst at venninnene til den kommende mor arrangerer festen, og ofte er det kun kvinner som deltar. En babyshower holdes vanligvis når mor er 6-8 måneder på vei. (Kilde: Wikipedia)

Sånn er det med den saken. Og slik var det på festen jeg var også. 

Om dette er enda en amerikansk skikk som har slått rot i Norge eller ikke, vet ikke jeg helt. Hvor vanlig er det egentlig å holde babyshower for sin gravide venninne? Kanskje noen har meninger om det?

Jeg vet at noen ikke liker det. Blir for oppkonstruert.  Jeg er litt i tvil. Det selskapet jeg var invitert til var kjempehyggelig. Men det kan sikkert noen ganger ta helt av og koste masse penger. Det passer ikke for alles lommebøker. 

Moro var det lell…….og som sagt ikke minst kjempestas å bli invitert………Jeg koste meg sammen med 30-åringene 🙂

 

#gravid #babyshower #boller #rosa #invitasjon #venninner #jentebaby 

 

 

 

 

 

20 kommentarer

Siste innlegg