Det jeg vet og det jeg ikke vet…heldigvis eller dessverre…..

Litt filosofering igjen nå da kanskje. Får se hva det blir til her jeg bare begynner å skrive uten mål og mening. Tanker kommer ofte bare ned fra hodet og ut i fingertuppene til tastaturet her jeg sitter. Føles nesten sånn. 

Mandag i går og tirsdag i dag. Slik går nå dagene og fylles av det ene og det andre. Ingen er like…. og spennende er det, selv om det noen ganger sett ovenfra og utenfra kan være temmelig likt.

Da var det igjen det med å sette pris på de små ting. Litt værforandring her og litt gjøremålsendring der. Så blir det plutselig en helt enestående dag. Ingen andre som er lik. Så fint og spennende bare det!

Mandag ble det de vanlige turene med Barney. Men de er også alltid forskjellig, selv om vi stort sett går på de samme stier…dag etter dag…… Det ble bloggskriving og fotografering og redigering og publisering på Instagram og blogg.no og Facebook. Har jo en jobb å gøre pensjonisten også. Moro er det!

Så ble det gjort for lite husarbeid, som vanlig. Men noe må jo gjøres. Ut av oppvaskmaskin, inn i oppvaskmaskin, rydde, lage mat, spise mat, drikke kaffe, trene Barney, børste Barney, klippe Barney. Se der! Går fort noen timer med dette! Og så er det litt TV-titting på kvelden. Lokalavisa leste jeg også. Må følge med litt. Nyheter på TV også. Ja, var det noe mer da? Noen telefonsamtaler, meldinger hit og dit på Whatsapp og Messenger og Snapchat…. Da var det kvelden og natta….

Så er det spennende hva dagen i dag, den siste tirsdagen i november vil bringe. Ikke noe spesielt notert i kalenderen, men ting vil skje, både spennende og trivielle. Det er mye opp til meg selv også. 

Lørdag skal jeg forresten på ballett-forestilling i Kulturhuset i Hamar med en venninne. Gleder meg! Søndag blir det familiesamvær.

Så ser vi altså hva annet spennende som skjer. Tar det som det kommer med åpne armer og sinn og positiv holdning. Da blir det fint, vettu 😉

Dette bildet ble tatt på morgenturen vår på mandag. Månen over Rosenlundvika. Kokebokhuset på Domkirkeodden. Rim på bakken….

 

#filosofere #blog #gjøremål #tanker #hverdag #ballett 

 

10 kommentarer

Siste innlegg