Bare en eneste julegave !?

Jeg ønsker meg da ingenting! Barna blir frustrerte av at jeg ikke ønsker meg noe…. De er veldig kreative og flinke til å finne på ting til meg hvert år, så stoler på det i år også 😉 Da er det mye morsommere å pakke opp. Når jeg altså ikke har ønsket meg noe spesielt. For det er da artig med gaver, skal vite….Og de hører selvsagt ikke på det at jeg ikke ønsker meg noe…. 😉

De derimot er flinke til å ønske seg gaver. Det gjør det enkelt for meg. Og det er jo lurt av dem å ha flere ønsker, for da bevares litt av spenningen ved opp-pakking.

Far og mor var også sånn, husker jeg. Det å ikke ønske seg ting altså. Trenger ingenting. Nok at dere kommer på besøk. Koselig var det, men vi måtte jo alltid finne på noe. Har nok fått det anti-julegave-genet, jeg.

Det er like artig å gi som å få!

Det blir alltid alt for mange julegaver under treet. Koselig og spennende, men langtekkelig.

Jeg har en venn som skal feire julekveld i utlandet i år. Der er det så mange gjester at de har kommet opp med et lurt forslag. Vertskapet har gitt beskjed om at hver gjest kun skal ha med 1 (en) julegave. Og hvordan funker nå dette? 

Det må jo litt “ordnung muss sein”-opplegg til for å få det til. Hver gjest har fått beskjed om hvilken person de skal gi gave til. Altså bare en. Utrolig når jeg tenker tilbake på julegavehaugen under treet hvert år her.

Men i og med at det er så mange til stede, kanskje 20 stykker, blir det jo pakker under treet! Koselig for dem. Det blir artig å få rapport.

Da blir det spennende her i år også da, for jeg har enda ikke kommet med noen ønsker til mine kjære…….

Nå fikk jeg jammen litt julestemning…..

 

#julepakker #julegaver #jul #pakke #ønsker

12 kommentarer
    1. Jeg synes både det er kjedelig å FÅ gaver jeg VET hva er , og kjedelig å GI “bestilte” gaver. Liker å kunne velge litt selv. finne på noe 🙂

    2. Jeg liker å få gavekort for da kan jeg handle dobbelt så mange i januar salget.
      Ellers skriver med gave ønsker her hos oss og jeg synes det er bra:)

    3. Ikke moro å vite hva en får, nei…. så – enten gjøre som deg og ikke ønske seg noe, eller gjøre som meg – ønske meg masse forskjellige små ting…. 🙂

    4. Ja det blir ofte mye pakker..men ser at det minsker nå som vi blir eldre….altså barna…Jeg syns det er fint å komme med ønsker, for jeg sliter masse med å finne på noe..så de som ikke sier noe…blir jeg alltid redd for å finne på noe til..blir de fornøyd, passer det osv…uff…har igjen å handle alle gavene..og hva skal jeg finne på…..:-)

    5. liker å ha ein viss peiling på kva ein liker.Barnebarna ynskjer seg jo diverse,og då er det jo litt greit å ha litt å velge i

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg