Så løste det seg!

Endelig hjemme etter mye strabaser! Skulle egentlig komme hjem i går, men ble altså 24 timer forsinket. Gikk greit, for hadde ikke noe spesielt å gjøre hjemme, og fikk vært lenger sammen med familien der inne.

Men for å skjønne hva dette i det hele tatt dreier seg om, kan du lese HER og HER.

Kort resyme allikevel. Tur til Oslo med el-bil. Besøke familie. Skulle hjem dagen etter. Forsøk på hurtiglading nær dem på veien hjem. Bom stopp! Gikk ikke an å lade og fikk stygg feilmelding i displayet på bilen. Hadde fortsatt 29% strøm igjen på batteriet da jeg startet lading, men bilen trodde plutselig at det var null!!  

Ringte veihjelp. Skulle ta max 2,5 timer før de kom til kjøpesenteret hvor jeg sto. Valgte å kjøre på bakveier i krabbemodus tilbake til familien. Kunne ikke rote meg ut på E6, for det gikk max i 40 km/t.

Glad jeg tok valget, for det tok 4 timer før bergingsbilen kom! Bilen min ble tauet til nærmeste merkeverksted, ca 5 km unna, klokka 8 om kvelden.

På morgenen i dag ringte jeg verkstedet. De skulle prioritere meg i køen pga at jeg måtte hjem til Hamar. Så ble det jo spennende å vente på resultatet. Flere alternativer surret oppi hodet på meg i løpet av formiddagen. Bilen helt ødelagt? Leiebil måtte ordnes? Å ta toget var uaktuelt med bikkje og bur og diverse poser og sekk. Klarte faktisk å beholde roen.

Klokka halv to ringte de fra verkstedet med positiv nyhet! Bilen var fikset! Og det var ikke bilen sin skyld. Det var ladestasjonen. Det kunne de lese av i bilens hjerne. Så måtte jeg bestille drosje for å få hentet den, og heldigvis rakk jeg det før storrushet starta. På hjemveien nordover fikk jeg føle på det, men gjorde ikke noe. Bare godt å få med bilen hjem! At det var vondt å kjøre i mørket med heftig regn var en annen sak, men gikk greit.

Positivt at det ordnet seg, men fy søren så irriterende at ladestasjoner kan være sånn. Får lyst til å ta affære overfor firmaet. Tar en telefon eller sender en mail over helga…

.

Dette bildet er tatt ved en annen ladestasjon.

#lading #elbil #stopp #reparasjon #verksted

 

 

 

 

 

8 kommentarer

Siste innlegg