Bedre sent enn aldri

 

Jeg har hatt lyslenkene liggende i en pose på stua noen dager etter at jeg hentet dem opp fra boden. De skulle jo opp første søndag i advent, men det skar seg. Fikk ikke tid. Se på bildet under hvordan de lå der og ventet:

I dag tok jeg fatt på oppgaven. Nå er det lysfestmåneden og da må det lys til både her og der. Lyslenkene på balkongen tar seg bra ut både innenfra og utenfra. Det er mange her i området som har investert i det i år. 

En av lyslenkene fungerte ikke. Ledningen var slitt i to. Jeg var meget stolt da jeg klarte å sette endene sammen igjen og isolere med elektrotape. Og gledens stund! Det lyste da støpslet ble satt i kontakta!. Så nå er det 3 lyslenker etter hverandre der ute. Måtte så mange til. Det ble fint til slutt, da.

Og disse skal få lyse til langt uti januar. Da tar jeg bare ut kontaktene og lar lenkene henge til våren. De har som regel frosset fast på noen steder, så greit å vente til det tiner der ute. Det er en stund til……

 

 

 

8 kommentarer

Siste innlegg