Å ha det nesten helt stille

Jeg kjører tog igjen. Jeg kjører ikke, da. Jeg sitter på. Jeg foretrekker stille-vogn. Har sagt det før. Det er så lettvint å ta tog til og fra Hamar.

Noen ganger bruker jeg bilen og andre ganger tog. Greit å ha valget.

Stillevogn, ja. Det er best. Kan høres sært ut, men best å ikke være påtvunget andres samtaler. Jeg vet at det finnes ørepropper og headset som kan holde sånt unna, men glemmer alltid å ta med.

Setter meg til rette. Ofte mange ledige plasser på stillevogn.

Setter telefonen på lydløs, plugger inn ladeledningen og starter aktivitet på telefonen.

Nå ble det posting på Instagram, svare på bloggkommentarer, sjekke Bloglovin og blogg.no og så rable ned et innlegg som skal offentliggjøres etter hvert.

Det går bra inntil ankomst Gardermoen. Der kommer det på folk som ikke registrerer at de sitter på stillevogn! Alltid! Merkelig. De er nok vant til å ta Flytoget fra Gardermoen til Oslo. Sier fra jeg vet du, hvis det blir for mye bråk 😉 Slapp heldigvis denne gangen. Ble stille.

Jeg sover aldri på toget. Redd for å kjøre for langt 😉 Men de som har valgt stillevogn for å få arbeidsro eller søvn derimot. De har det verre når «bråkmakere» stiger på.

Ja nå rables det videre på bloggen etter hvert som vi nærmer oss Oslo. Og det blir preget av hva som skjer underveis, som du skjønner.

Da er jeg framme. På med ryggsekk og T-banen neste. Takk for turen. Behagelig tur var det.

22 kommentarer

Siste innlegg