All flyttinga mi

Jeg lovet deg et innlegg om alle flyttingene mine for en tid siden. Her kommer det. Håper det ikke blir for langt.
Jeg har nå levd noen år, så desto større sjanse for å ha flyttet litt på seg opp i gjennom.

Starten

Jeg ble født på Røde Kors klinikken i Hamar i 1950. Jeg var den førstefødte i familien. Vi bodde i Løten, i samme hus som bæssfar, eller farfar.

Da jeg var omtrent 3-4 år flyttet vi til et annet hus i Løten. Da hadde jeg også fått en lillebror. Hvor lenge vi bodde der i andre etasje over kinoen? Kunne kanskje ha vært et par år.

For det året jeg begynte på skolen, 1957, bodde vi i enda et hus. I andre etasje der var det telefonsentral. Faren min jobbet i Televerket og jobbet i Hamar. Der ble vi boende til desember 1963. Da tok vi et stort skritt og flyttet til nybygget og selveid hus i Vang på Hedmarken. Vang ble slått sammen med Hamar noen år senere.

Tenårene

Der på Enerjordet, som var et nybyggerfelt, ble jeg boende til jeg flyttet på hybel i Oslo i 1971. Da bodde jeg på ett rom hos en eldre dame på Tonsenhagen. I 10.etasje i en av de blå blokkene. De er der nok fortsatt, men vet ikke om de er blå. Må sjekke neste gang jeg er i Oslo. Det var studiene som førte meg til hovedstaden.

Ung voksen

Jeg hadde fått kjæreste, og vi flyttet sammen til leid leilighet i Bygdøy Alle. Fint der. Ett år bodde vi der.

Da kjæresten, og etter hvert ektemannen, var ferdig med studiene, flyttet vi til Åsnes kommune i Hedmark. Han i militærtjeneste og jeg jobb på apotek. Ett år var vi der.

Neste stoppested ble Ringebu. Tre år.

Voksen

I 1978 kom vi tilbake til Hamar. Kjøpte eget hus. Og ble på Hamar. Fikk barn.

Det ble sånn at jeg bodde på enda tre steder i Hamar.

Rotløs? Vil ikke si det, men kan hende det har gjort sitt til at jeg ikke er redd for å flytte. Og ikke redd for å kvitte meg med ting….materielle gjenstander.

Selv om jeg nå føler at «her vil jeg bli boende», er det ingen garanti. Bodd her i to og et halvt år.

Tiden vil vise!

10 kommentarer
    1. Ja, det var jammen mange steder! Det beste med å flytte er vel at man får rydda kanskje…. jeg bor bare på mitt fjerde sted, jeg…. klem <3

    2. Se der ja..var litt det 🙂 Da vi bodde i huset (bodde der i over 30 år)samla jeg på alt,syns det var vanskelig å kvitte meg med ting….men måtte bare kvitte meg med mye da vi flyttet til leilighet..Fint bilde av deg <3

    3. Du har vært litt rundt om kring ja, og ikke noe galt i det. Kan være greit å flytte på seg fra tid til annen. Selv har jeg bare bodd 2 steder i mine 58 år. Jeg er nok mer sånn at trives jeg et sted, har jeg ikke lyst til å rykke opp røttene mine ;o))

    4. Flott bildet av deg! og jeg har også måtte flytte mye..ufrivillig..leide en periode, og da er det ikke noe bønn når husvert plutselig skal ha leiligheten selv…Så etter vi kjøpte…da har vi vi blitt boende…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg