Litt på hæla…..men bare når det gjelder blogging ;-)

Julekvelden min har du fått lese om HER. Nå er det blitt ettermiddag på tredjedag jul, og jeg har ikke blogget siden førstedag. Har rett og slett ikke hatt tid. Men det er kun positive grunner til det. Jeg har hatt familien på besøk. 

Tradisjonen tro lagde jeg i stand til pinnekjøttmiddag andredag jul. Det har blitt sånn de siste åra. Da kommer begge barna mine med familie. Kjempekoselig. Så da ble det hygge rundt spisebordet til mange måltider. De siste dro i ettermiddag.

Det har alltid vært ribbe og pølse med diverse tilbehør som julekveldsmiddag i mitt liv. Men jeg lurte fælt på hvordan det egentlig smakte med pinnekjøtt. Så en gang på 90-tallet prøvde jeg. Under prosessen syntes jeg at det ikke luktet særlig godt, så tenkte at dette blir en engangsforeteelse. Men smaken! Fantastisk. Da ble det sånn da, år etter år. Pinnekjøtt, kålrotstappe, mandelpotet, lefse og sennep med god drikke til. Og som sagt skjer dette som oftest på andredag jul.

Godt i gang med kokkeleringa.

 

 Det er stille her igjen nå. Barney sover og jeg skriver. Kun oppvaskmaskina som durer. Barney er nok ganske sliten, for han er med hele tiden på alt som skjer……..eller bare observerer. Og det skjer ikke lite når gjestene er her. Barna holder jo på med interessante ting hele tiden…for en liten puddel. Kan ikke gå glipp av noe. Blir sliten av sånt. Han som alltid pleier å ta seg en lur eller to i løpet av dagen. Det hadde han ikke tid til da det var huset fullt av interessante mennesker.

Så nå roer vi det altså ned litt begge to. Blir nok litt tv-titting i kveld. På meg altså.

 

 

 

18 kommentarer

Siste innlegg