Noen snuser og andre tar bilder

Jeg koser meg med å se på den vakre naturen rundt oss der vi går. Barney konsentrerer seg om å snuse. Jeg er mer opptatt av å finne fotomotiv. Det er moro for meg. Og i går sånn midt på dagen tok vi oss en tur igjen i nærområdet. Det var vakkert vær, og fine fotomotiv. Må bare vise noe av det her.

Et seterhus på Friluftsmuseet Domkirkeodden, Hamar. Lav sol som nå blir høyere på himmelen for hver dag, og vi kan gå turene våre i dagslys mer og mer.

 

Nok et seterhus og snømannen Kalle. Hvem har laget denne da? Ikke vi. 

 

Enda mer seter…og skigard…og setervoll. Mjøsa i bakgrunnen. Så rolig og avslappende.

 

Og nei og nei. Enda mer seterhus. Det er skikkelig idyllisk der nede.

 

Og her det evindelige fotomotivet mitt. Løtenbygningen foran Hamardomen. Domkirkeruinenen er som kjent i glasshus. Du ser at det har vært folk her før oss. Masse spor i snøen etter hunder og mennesker. Mjøsa har ikke lagt seg ennå, som vi sier. Isen har ikke kommet. Det må nok bli en anelse kaldere over tid. Det er ikke hvert år vi kan gå på Mjøsisen. 

14 kommentarer

Siste innlegg