Ikke bilder av barna på sosiale medier?

Å I vår familie er vi alle enige om at ingen av småbarna skal eksponeres i media eller på sosiale plattformer. Jeg har massevis av bilder av barnebarna, men ingen av dem skal offentliggjøres. Sånn er det bare. Det kan til nød vises bilder av dem bakfra. Så det forekommer noen bakhodebilder av både lillesøster og storebror både på Facebook og Instagram og kulørt presse. Der går grensen. Jeg setter heller ikke inn bilder av de voksne barna, hvis de ikke er spurt først. Jeg synes at det er vanlig folkeskikk. Andre får mene hva de vil om dette, men sånn er det her. Hva mener du?

Det kan virke noe sært at jeg pøser på med masse bilder av “ungen” min Barney i tide og utide. Men det kan altså sees på som en viss form for kompensering for manglende barnefokusering 😉

Så ADVARSEL!! Her kommer en skikkelig dose puddelspam! Stopp her hvis du ikke orker!

Jeg har valgt ut et bilde fra hver måned i 2018 med krøllebøllen på, med unntak av ett…….

 

Krøllebøllen i januar. Trøster matmor som ligger flat på grunn av influensa.

 

Februarbildet er uten puddelspam. Jeg fikk nydelig morsdagsbukett.

 

Mars og mye snø. Det var så mye snø på balkongen at Barney følte seg som kongen på haugen. Utsyrt med frakk og pledd nøt han solstrålene.

 

April og Mjøsis. Litt usikker is akkurat her, men vi var langt utpå tidligere på vinteren.

 

Stolt Barney i giv akt for flagget på 17.mai.

 

Juni og markblomster. Lukter godt?

 

Nydelig og varm sommer og god badetemperatur. Det skal sies at puddelen ikke trenger GOD badetemperatur for å hive seg uti. Elsker å bade.

 

 

 

November med barfrost og vakkert vinterlandskap. Hver årstid sin sjarm, sier nå jeg.

 

Desember og jul og slappe dager i sofaen.

 

 

30 kommentarer
    1. Jeg er helt enig i dette, og jeg spør alltid min niese og min eldste nevø om jeg får tillatelse til å legge ut bilder av deres unger. Da er det uskyldige bilder som foreldrene selv også går god for. Min niese og min eldste nevø er begge to selv nøye på hvilke bilder de selv deler på facebook og instagram. Det er ikke ofte de legger ut bilder, og det synes jeg er kjempeflott! De bildene de legger ut er bilder som er kjempefine, og som foreldrene kan stå inne for når jeg gjelder ungene sine.
      Unger skal ikke eksponeres i sosiale medier! Har jo sett bilder hvor tankeløse foreldre legger ut bilder av ungene sine i badedrakt tatt på stranden. Slike bilder er jo godteri for pedofile. Jeg tviler på at jeg hadde likt å se slike bilder av meg selv på nettet da jeg var 8-12 år gammel.
      Kjempefine bilder du har tatt av Barney <3 🙂
      Ønsker deg en kjempefin onsdag <3 🙂
      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    2. Hei! Sendte deg en kommentar, men vet ikke om den kom med 🙂 Skulle bare si at vi også hadde krumkake-skåler med multekrem, men på julaften. Ser ut som din blogg har blitt konvertert over i nytt format. 🙂

    3. Hverdagsklikk: Tusen takk. Flyttet over? Ikke jeg fått beskjed om. Hvordan ser du det? Jeg står vel fortsatt inne på Blogsoft? Er du på ny eller gammel plattform? Skal finne deg igjen nå…..

    4. Flotte bilder. Likte desemberbildet best.
      Vi har lite med småbarn i familien, men jeg har som prinsipp at jeg ikke publiserer bilder av mennesker på blogg eller andre sosiale medier uten at de er forespurt (Barn blir ikke publisert ,da de ikke kan gi forstått samtykke ) Untak av offentlige personer i offentlige settings. Holder du for eksempel preken på julaften eller tale på torget 1.mai, kan jeg nok publisere ett bilde av begivenheten.

    5. Fiiiine bilder av Barney – klart vi tåler mange av dem! Jeg legger aldri ut bilder av noen uten å ha spurt først…. sjelden jeg har mennesker på bloggen uansett! Så der er vi helt enige! Klem 🙂

    6. Enig! Jeg publiserer verken bilder av andres eller egne barn. Har kanskje forekommet noen få unntak av sistnevnte, men det er ytterst sjelden og som oftest eldre bilder.
      Fint med hundebilder da! 🙂

    7. Prøvde å sende en kommentar i stad..men usikker på om den kom igjennom.. Enig med deg… jeg spør alltid folk før jeg legger ut bilder av dem…barnebarn har jeg ikke foreløpig …og ikke hund så jeg pøser på med bilder av meg selv jeg da..hehe.. Fine bilder og fin hund du har <3

    8. Jeg er som deg – legger ikke ut bilder av andre på bloggen uten samtykke, hverken av barn eller voksne. De gangene jeg har lagt ut av 18-åringen min så har hun godkjent bildene også.
      Viktig dette synes jeg.
      Og de få gangene jeg har skrevet om sønnens rusproblemer, fra mitt ståsted som mamma, så har jeg fått tillatelse av han, fordi han håper det kan hjelpe noen. Ellers skriver jeg ikke personlige ting om andre mennesker. Viktig det der, personvern og nettvett 🙂
      Ser dere gikk langs nederste delen av Kjærlighetsstien i Elverum. Hele er tilsammen rundt 4 km tror jeg 🙂
      Nydelige månedsbilder – og seff er Barney favorittmotivet <3 God kveld til deg og han!

    9. Spør først er viktig. Noen ganger skulle jeg gjerne vist fram flere bilder av mine, men ikke uten tillatelse. Jeg eksponerer ikke meg selv noe særlig heller. 🙂 Du viser fine hundeblider og jeg viser vel stort sett hobby, natur og mat. Kos deg i helgen 🙂

    10. Jeg er helt enig med deg, bilder av barn på sosiale medier er ikke noe man bør dele. Jeg har ikke barn selv, men venner som har og de bildene jeg har av ungene forblir upubliserte. Så mange fine bilder av vovsen din 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg