Gadd jeg egentlig å gå på pub?

Jeg fikk opplevelses-julegave av familien. Det synes jeg er fint. Har jo alt for mye av ting i hus i den alderen jeg har oppnådd. Så en eller annen form for opplevelse er alltid kjærkomment. Da kommer jeg meg i hvert fall utafor døra på noe morsomt av og til 😉 

Det ble vinkurs. Rettere sagt en presentasjon av seks nye viner for året. Og ikke bare det. Vi smakte og noterte. Dette foregikk på Kampen i Oslo. Og det var vinsmaking ekslusivt for ca 20 damer. Vi var 4 stk i mitt følge. Kjempehyggelig, lærerikt og godt.

 

Her har vi startet med den første vinen.

Da vi først hadde kommet oss utafor våre respektive hjem, tok vi like så godt en tur på restaurant for middag også. Det ble indisk. Ikke mindre hyggelig og godt der. 

På forhånd hadde jeg bestemt meg for å dra hjem etter middagen. Er så redd for å bli for trøtt dagen etter, vettu 😉 Jeg visste at de andre hadde lyst på en tur innom en irsk pub. Det ble sagt tidligere på kvelden. Da middagen var fortært var jeg vel egentlig ikke vond å be. De trengte hverken å dra meg etter seg eller overtale meg nevneverdig. Jeg ga puben en sjanse. 

Og det er jeg glad for. Der var det skikkelig trøkk med en utrolig flink artist. Han var irsk og var veldig god på gitar og hadde bra stemme og repertoar. Hyggelige gjester var det også der, i tillegg til oss ,-) Jeg fikk til og med danse! Og det er lenge siden sist! Jeg har alltid vært glad i å danse og gikk jo for noen tiår siden på både swingkurs og gammeldanskurs. For ikke å glemme den obligatoriske danseskoledeltagelsen som barn.

Jeg dansa swing så artrose-kneet kjentes godt dagen etter 😉 Men pytt, pytt. Det trener jeg opp igjen. Detta var så moro at det var verdt det! Vi koste oss stort og det ble vel et hakk eller to mer vellykket for meg også på grunn av min lave forventning til pub-besøket.

Og hvis dere har lest noen av de siste innleggene mine, skjønner dere at det var ekstra stas for meg å komme på irsk pub i Norge også.

Les gjerne HER.

 

 

 

 

 

14 kommentarer

Siste innlegg