Vet du hva slags dag det er i dag?

Det er så klart søndag. Og det er en vakker februardag med sol og 8 minusgrader her hos meg. Vindstille og trivelig.

Og som vanlig var det ut på tur før både morgenstell og frokost for Barney og meg.

Men først var det en liten rekognoseringsrunde for krøllebøllen ute på balkongen i nysnøen. Snødde mye i går og i natt. 

Så stilte jeg spørsmålet: Hvilken dag er det i dag? 

Det er “Kom deg ut-dagen”. Tenk det. Jeg visste ikke det før vi kom inn igjen fra turen og satte på Nyhetskanalen på TV.

Jeg MÅ bare ut hver dag, om jeg vil eller ikke, og det er alltid godt å komme ut når jeg først har fått kledd på meg det som trengs for å møte været der ute. Det er altså den lille tassen som drar meg med ut.

Men altså: 3. februar 2019 er det klart for en ny Kom deg ut-dag med DNT! Dette er Norges nasjonale turdag, med rundt 160 arrangementer over hele landet. 

Et fint tiltak fra Den Norske Turistforening. Inne på hjemmesida deres er det oppført mange arrangementer for dagen.

Men altså; Barney og jeg trenger ikke en sånn dag for å komme oss ut. Vi skal ut på en eller to turer til i dag også vi…….

Hva med deg? Kanskje ski, skøyter eller aking eller rett og slett bare gå en tur på beina som oss? 

12 kommentarer

Siste innlegg