“Jeg” blir mindre og mindre populær

Eller kanskje jeg ikke skal ta det personlig. Det dreier seg om navn. Jeg kom over en artikkel på nettet hvor jeg kunne teste mitt eget navn. Eller se når det var mest vanlig brukt på små barn opp gjennom. 

Og som sangeren og poeten Vidar Sandbeck så fint sa det i en av sine viser: “Populariteten kjæm og populariteten går……”. 

Her under ser du statistikken på mitt navn. Det hadde sitt høydepunkt på 50-tallet. Det stemmer egentlig fortreffelig med min årgang. Så mor og far fulgte nok litt med. Men hvis du ser nærmere på kurven, vil du merke at det kun var litt over 1% av jentebabyene som ble kalt dette. Så det var ikke det mest populære navnet da heller, og både før og etter var det verre. 

Trøsten må sies å være det at jeg har et navn som ikke “alle” har. Og når jeg i tillegg har et spesielt etternavn også, så blir det ganske så unikt. Kan ikke forveksles med noen. Blir ikke bli borte i mengden. I hvert fall ikke på denne måten….

Kanskje du har et navn som er mer vanlig og populært? Kommer sikkert an på når du er født, da…..

 

27 kommentarer

Siste innlegg