3 rydderåd til meg sjøl….og deg?

  1. Ting som jeg vet at jeg ikke har brukt på 2 år kan lett pakkes vekk i kasser på boden. Det kan være pyntegjenstander og kjøkkenting for eksempel. I boden blir det mellomlagring før salg eller loppis.
    Blir nok helst levert på loppis om et par måneder
  2. Klær jeg ikke har brukt på 2 år må jeg fjerne fra skapet. Er så trangt der inne! Putte i poser og levere i UFF-kontainer. Eller hvis det blir for hardt og vanskelig: putte det midlertidig i kasser. I boden det også. Se heller på det igjen om noen måneder. Fortsatt uaktuelt å bruke? Neste stopp UFF eller Frelsesarmeen eller Røde Kors. Finnes mange muligheter for levering.
  3. Papirer. Gamle papirer. “Kan få bruk for det.” Gjør ikke det, vettu. Vekk med det. Tar litt tid å se gjennom alle permene, men er verdt det etterpå. Det er så utrolig mye jeg har samlet på. Det skal sies at jeg fikk ordnet opp i mye av dette før jeg flyttet for 3 år siden. Men det skader ikke å ta en “runde” til.
    Så kjør på!
14 kommentarer

    1. Pleier å ta en skikkelig opprydding et par ganger i året-
      Vasker da skap og skuffer, tenker kritisk i forhold til bruk: Er dette noe jeg bruker?
      Gjør som du, leverer klær til UFF, selger noe på Finn.no og kaster det som ikke er noe å ta vare på.
      Herlig når dette er gjort! 🤗

    2. Masse bra tips her, jeg må absolutt rydde i klær og bøker nå føler jeg.
      Leste innlegget ditt i sta, men fikk ikke kommentert..Nå var jeg innom igjen 🙂 natta…

    3. Stadig må det ryddes. Jeg legger klær jeg ikke bruker i en kasse i kjelleren. Etter et års tid tas det opp og vurderes. Noe blir til gjenbruk for andre, og annet tar jeg vare på en stund til. Sånn er det med det meste for meg. Jeg rydder, og så rydder jeg en gang til senere. Det blir fin oversikt av det. Ha en vakker dag!

    4. Fint med ryddetips! Vi holder stadig på med ryddeprosjekter her, og nå for tida rydder og sorterer jeg lysbildene mine. Det minker stadig, for det trengs ikke 100vis av naturbilder 😉
      Når det gjelder klær har jeg redusert mye, og mer blir det. Nå jobber jeg ikke lenger, og da trenger jeg ikke slike forkontorklær m.m. De blir ikke brukt noe særlig til pent engang, for det ble litt sånn jobbantrekk jeg måtte ha da.

      Vi skal snart rydde loftet, men det må bli litt varmere først, for det er iskaldt oppå der 🙂 Så står andre ting for tur. Godt å få ryddet, da blir en roligere i hodet også merker jeg 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg