3 ting på handlelappen, men hva skjedde?

Det går ikke alltid etter planen. Har alltid handlelapp når jeg skal på butikken. Da er jeg sikker på å få med meg hjem det jeg trenger. Men fungerer det?

Handlelappens funksjon

Handlelappen min

I går måtte jeg ha aluminiumsfolie, for det skulle grilles.
I tillegg sto det brød og Yoghurt på lappen. Ikke noe mer. Trengte ikke noe mer, det jeg kunne huske.

Nå pleier jeg bare å handle et par ganger i uka. For det første er det visst lurt økonomisk, og for det andre sparer jeg tid. Selv om tid ikke er det jeg har minst av som pensjonist 😉

I løpet av uka skriver jeg opp på lappen ting det blir tomt for. Så tar jeg meg en tur når det er noe som står der jeg bare MÅ ha fort.

I dag var det altså aluminiumsfolien.

Og hvordan gikk det?

Du har vel en mistanke. På min vandring mellom hyllene fant jeg selvsagt ut at det snart ville bli tomt for både det ene og det andre….

Og på Rema1000 har de den lure og økonomiske disken. Den med nedprisede varer som går ut på dato i dag eller i morgen. Mye av det er jo “best før”. Enda bedre.

Så da ble det litt av hvert derfra også, i tillegg til mye annet rart…..

Hvis du gidder å vite: Her er hva jeg kjøpte.

Dette skulle jeg ha

Først ser du bilde av det jeg faktisk skulle ha!
Fikk med meg det hjem. Ikke verst.

Så er det bilde av det andre som ble med hjem.

Og dette ble det!

Kunne ikke gå forbi tilbudene, og i tillegg ble det noe annet:

  • Ovnsferdig Stangekylling med kryddersmør (40% avslag i pris)
  • Leverpostei (Barney får en liten “dært” som godbit hver morgen)
  • Kaffe ( 4 poser var vel litt drøyt? 4  stk for 75,- Måtte bare....)
  • Peanøttsmør (Godt! Og så var det økologisk)
  • Roastbeef i skiver (40%rabatt! Rett i fryseren. Middag senere en gang.)
  • Grov pizzadeig på rull (40% rabatt. Kjekt å ha i fryseren.…)
  • Norsk og fersk blomkål (Veldig sunt og fornuftig. Lage noe av den en av de nærmeste dagene.)
  • 2 bananer (Godt sammen med 4-korn og yoghurt)
  • Pære/eple-syltetøy (Sunt! 80% bær og uten sukker)
  • Peanøtter (Tilbud …..og godt sammen med yoghurt, banan og 4-korn)
  • Tomater, hjertesalat og mais (Sunt og godt….og det manglet jeg faktisk)

Og så en ting til. En kartong med Fjordland-middag! Type laks. (Var 40 % avslag, da vet du, så da ble den med hjem. Rett i fryseren. Funker det. Å fryse altså. Prøvd det før. En lettvint middag en dag jeg ikke gidder å gjøre mer ut av det…..)

Så da tror jeg at det var det 😉

Og så er det bare å fylle opp en ny handlelapp, og se hva som skjer på neste handletur 😉

Når jeg tenker meg om, hadde jeg et lignende innlegg i fjor en gang!
Jaja, skader vel ikke. Se HER

 

 

 

 

 

 

10 kommentarer

Siste innlegg