49 år gammal puddel

Hallo fra senga!  Og puddelen vokter. “Men har ikke du en brun puddel,da?” vil du kanskje si. En som er en tanke mer bøllete og grom enn denne tafatte typen her? Det er helt sant. Og du kan ikke ha unngått å høre om mellompuddel Barney hvis du har besøkt bloggen min tidligere.

Det hender faktisk at jeg ligger der i senga når det er lyst også, som her. Tok meg en liten ettermiddagshvil i går, skal vite. Ikke ofte jeg gjør det, men i en restitusjonsfase tillater jeg meg det. Vanligvis har jeg heldigvis ikke behov.

Enda en puddel! Jada, her er det pudler både her og der.

Denne svarte puddelen har også sin historie.Det er vel ganske tydelig at den er strikket og stoppet med bomull. Er litt søt, da. Jeg har kvittet meg med mye opp gjennom, særlig pga flytting, men noe har jeg tatt med meg. Deriblant denne.

Min mor strikket den etter oppskrift i Kvinner & Klær på 70-tallet en gang, tror jeg. Morsomt påfunn. Jeg vet ikke hva motivet var, men hun var jo glad i å strikke, så det var sikkert greit med litt variasjon. Det kan hende at hun tenkte på barnebarna. Den satt nå alltid pent plassert oppå sofaryggen i stua deres, husker jeg.

Så ble det jeg som arvet den. Og så ble det sånn at jeg i ettertid også fikk min egen, sprell levende krølle.

Jeg har ikke introdusert dem for hverandre 😉 Er litt redd for at det kan gå hardt utover den eldste. Og det ville jo være synd.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg