Absolutt ikke synd på meg😆


Det kunne ha vært verre.

Så absolutt ikke synd på meg.
Jeg er billøs for tida. Den forsvant bortover vegen på onsdag.
Den stakk ikke av sjøl, men vart frakta av en redningsbil.

Du skjønner mer hvis du leser det jeg skrev i den forbindelse:

DER FORSVANT BILEN.

Sjølsagt hadde jeg trengt bilen akkurat da og dagen etter, men ved hjelp av både god nabo og datter, ordna det seg.

Så ikke hvor trælete det var før jeg virkelig opplevde det.

Alt som jeg ellers tar som en selvfølge, vart plutselig vanskelig.
Jeg tar nok bilen min som en selvfølge.
Skal sette mer pris på den heretter. Når den kommer frisk tilbake.

Er nok litt bortskjemt, for det er mange som ikke har egen bil.
Og her jeg bor er det absolutt ikke lov til å klage.
For har bra tilgang på kollektivtransport.

MEN…..er noe med hva jeg har vendt meg til🤗

Så da vet jeg hvor deilig og lettvint det er bare å stikke oppi carporten og hente kjerra.
I motsetning til å finne alternative fraktmuligheter.

Så på den første dagen etter at bilen vart borte, merka jeg det virkelig.

  • Barney skulle til veterinæren og være der noen timer.
  • Barney skulle hentes senere.
  • Jeg skulle passe barnebarn noen timer.
  • Måtte på apoteket.
  • Måtte handle mat.

Men det løste seg.

Noen dager trenger jeg ikke bilen. Den kan plutselig stå bortimot ei uke uten å bli kjørt.
Så var litt uheldig med akkurat den dagen.

Gikk bra takket være både hjelpsom datter og nabo som hadde kjørbare biler👍
Snakka med verkstedet i dag, og regner med å få den tilbake snart.

Kunne ha skaffa leiebil, men droppet det, for måtte ha frakta meg sjøl til verkstedet et stykke unna for å få den.
Satser på å klare meg uten bil over helga🤗

 

2 kommentarer
    1. Ja det er veldig greit å ha bilen tilgjengelig.
      Jeg er avhengig av bil til det meste… utenom turen i nærheten…

      God lørdag til deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg