Alt er relativt, si….

 

«Alt er relativt» er ett av mine yndlingsuttrykk. For det kommer alltid an på hva du sammenligner med. For å være litt filosofisk. Jeg kom på å skrive dette fordi jeg fikk en utfordring. En helgeutfordring fra blogger Utifriluft.
Denne helga heter utfordringen «Stor og liten».
Og da var det bare å kjøre i gang hjernecellene og finne på noe. Enten kunne jeg ha gått ut i regnet og tatt noen bilder av et eller annet, men valgte den letteste motstands vei, nemlig den brede og behagelige veien til billedarkivet.
♦️
Der fant jeg først et bilde av meg sjøl fra høsten 2013 da jeg hadde tatt turen med tog fra Hamar til hovedstaden for å besøke Dattera. Hun dro meg med opp i den da nye skulpturparken på Ekeberg. Og der vart jeg foreviget sammen med den vakre skulpturen «Walking woman».
♦️
Ekstra artig er det at jeg nå i 2024 bare bor 10 minutters gange fra henne. Det var ikke i min villeste fantasi den gang.
Så derfor har Barney og jeg gått mange turer forbi denne dama i løpet av de godt og vel 4 åra vi har bodd i Oslo.
Og er ikke begge bildene innafor temaet «stor og liten», da tro?
Jeg følte meg i hvert fall lita, og Barney ER garantert det, sjøl om han kanskje ikke akkurat føler det. Men….hvem vet…..


Mer «Walking woman»
Fremmed dame på tur med Barney

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg