Anledning for bløtkake og brus?

 


Egentlig ikke noen spesiell anledning. Bare i feriemodus. Gammeldags bløtkake og brus, som i en barnebursdag på 60-tallet. Det frista da jeg besøkte kaféen Bäcken. Jeg hadde kommet meg dit til fots sammen med Barney, Blu og Nabo A. Vi hadde våre 3 daglige turer som hjemme, sjøl om vi nå ferierte ved Vänern i Mariestad. Og denne ettermiddagen vart det en fin tur gjennom skogen og langs sjøen til serveringsstedet Bäcken.

Veldig koselig sted med kort vei til sjøen. Sitteplasser inne og ute og servering av kaker og smørbrød. Akkurat det vi trengte, for hadde spist en stor lunsj tidligere på dagen, så middag vart det ikke denne kvelden. Det var også en minigolfbane på området. Det er mange av dem i Sverige har jeg erfart. Mer enn i Norge, tror jeg.


Barney har gjemt seg under bordet på bildet over her, og Blu synes så vidt rett over blomsten. 


Bäcken kafé. Her er vi på vei hjem igjen. Det også til fots. Mange røde hus i Sverige. Tok også et bilde av Vänern i kveldssol før vi forlot dette området av Mariestad, og var klar for avslapning på balkongen før natta. Og i morgen ventet nye opplevelser….


Apropos minigolf:
Barney på golfklubben

8 kommentarer
    1. Veldig typisk svensk med Mini -golf i Sverige. Min venninne er halvt svensk. Vi var nå ye på hytta deres i Sverige da vi vokste opp. Det var massevis av mini-golf-baner da også. Fantes ingen i Norge på den tida. Ser ut som du har hatt koselig tur 🙂

    2. Så godt minne fra 60-tallet da med bløtkake og brus 🙂 Ser at både to og firbeinte koser seg på tur! Takk for turtips også, jeg visste bl.a. ikke at det var så mange steder med minigolf i Sverige – Det er gøy! Barney var så skjønn der han satt under bordet, akkurat som at han hadde funnet seg en parasoll 🙂

    3. Den bløtekaken minner meg om den mamma laget til alle bursdager her når jeg var barn. Alltid dynket med godt på bunnene og så bær på toppen, nam. Det er veldig fine steder å gå på tur der dere er. Ha en fortsatt fin søndag, klems 🤗

      1. Det bar nettopp det jeg fikk flashback til også. Gammeldags bløtkake. Det skal sies at denne svenske varianten var litt annerledes, men god på sin måte, sjøl om den ikke var så veldig «dynka»🇸🇪

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg