At jeg kunne glemme☺️

Det var da forsmedelig at det nesten gikk meg hus forbi. Men jeg rakk det akkurat, takket være Allansverden.
Han er på samme bloggplattform som meg, Blogg.no, og han ligger alltid høyere opp på Topplista enn meg. I dag formiddag var jeg innom bloggen hans og så at han skrev om potet. Du har linken over her, så gå inn og les sjøl.
♦️
Så takk til ham for at jeg fikk tips om bloggtema. Jeg elsker jo potet, så hadde vært veldig synd om jeg hadde vandra og susa gjennom dagen uten å ha den minste peiling på at dette er Potetens dag. Ville vært synd og skam.
Jeg Googla litt etter hvert. De linkene kan du se rett under her. Ikke det at jeg tvilte på Allan, men da fikk jeg en ekstra  bekreftelse på at det er sant dette med Potetdagen.
Potetdagen 4.oktober 2023
Den norske potetdagen.
♦️
Og mitt forhold til potet? Det er godt, sjøl om det blir mindre potetspising nå enn i gamledager.
På bildet jeg har valgt som illustrasjon, ser du potetavlinga mi på takterrassen i Hamar for 4 år sida. Ikke store avlinga, for var i ei hagekrukke, som du ser. Men var moro da. Og fikk jo mange flere poteter enn jeg satte ned, og slik skal det jo helst være. Her har du linken til innlegget jeg skrev den gangen:
Og hvordan endte oppdrag POTET?

 

6 kommentarer
    1. Jeg fikk det med meg for det var mange som skrev om det både her og der…
      Men du kom i mål – poteter er bra og sundt og jeg liker de godt…Artig at det kom flere i avlingen din da.
      Lenge siden jeg har prøvd meg på det… 🙂

      1. Så bra🙋🏼‍♀️ Lenge siden jeg gjorde det også, men var litt artig å prøve potetdyrking. Har du forresten lest innlegget jeg skrev om Kråkerøy Keramikk? Nevner det her fordi jeg linka til din blogg i det innlegget i går🤗 Kanskje du kan komme med tilleggsinfo?😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg