At så lite kan skape så mye styr….

Strømmen gikk på natta klokka ett. Jeg hadde så klart sovna….og bråvåkna. Av at strømmen lydløst forsvinner?…. sier du kanskje. Vart ikke slik på soverommet mitt i alle fall. Grunnen er vel alle duppedingsene med strømbehov utpå der.
Lyspæra i taket og i nattbordslampa er ganske stillfarende av seg både med og uten strøm. Og forresten så var de slukket. Men det er andre ting som er litt rare.
På bildet har jeg satt sammen alle i et firspann, for at du skal skjønne hva jeg snakker om.
Varmovnen er forsåvidt grei, for den blinker bare rødt uten lyd når strømmen går.
Støvsugeren Dyson gir heller ikke fra seg lyd, men blinker blått av samme årsak.
Den tredje dingsen som IKKE gir lyd fra seg når strømmen går, er senga mi. Men den ga derimot et skikkelig varsel om at noe var galt da det blinka blått i hele rommet, og det på grunn av ei varsellampe, som jeg ikke visste var der forøvrig. Dette er nemlig den nymotens og forholdsvis nye senga mi med motor. Kan jo heve og senke både hode- og fotende på dette vidunderet.
♦️
Da varsla altså den lille lampa om at noe var galt. Og jeg tror at det var akkurat dette jeg våkna av, for følte med ett at det var blålys utafor vinduet mitt, fra sykebil, brannbil eller politi. Måtte faktisk opp for å titte bak plisségardina for å få det avkreftet.
♦️
Så begynte detektivarbeidet. Hva var det blå, sterkt blinkende lyset? Fant fjernkontrollen til senga og oppdaget symbol som viste en pære. Prøve å trykke på den kanskje? Funka det, vettu. Da fant jeg ut DET også. Lærer litt hver dag. Ikke bare enkelt å ha en slik avansert seng tydeligvis. Og flaut å si at jeg ikke hadde vært nysgjerrig nok til å studere fjernkontrollen mer nøye…inntil da. Pæra med det blinkende blålyset sitter forøvrig på motoren midt under senga.
♦️
Så var det ikke slutt med det. En fjerde dings ga lyd fra seg, og skal ikke sjå bort i fra at det var kombinasjonen av 3 typer lys og 1 lyd som gjorde at jeg bråvåkna. Denne fjerde er et kamera som jeg har satt i bokhylla for å overvåke Barney når han er alene hjemme på soverommet. Det er et Tapo-kamera som jeg styrer fra en app på mobilen. Kjekt å vite hvordan Barney har det når jeg er borte fra ham. Han ligger stort sett i senga mi og sover har jeg sett. Jeg får varsel på mobilen når han rører på seg.
Dette mistet så klart også kontakten med strømnettet, og begynte å surre og dure og snu seg att og fram for å resette seg sjøl tydeligvis.
Jeg har godt sovehjerte stort sett, så sovna igjen ganske kjapt heldigvis.
Og det skal jo sies at alt dette skjedde jo så klart når strømmen kom tilbake….og hvor lenge den hadde vært borte er vanskelig å si. Da jeg la meg var det i hvert fall strøm……

10 kommentarer
    1. Oj…det var litt av en seng…
      Aldri sett eller hørt om slik seng jeg….Men sikkert bra! Du har masse bra utstyr, men strøm er viktig med det meste…Det ser man her! 🙂

      1. Jada, fornøyd med den nye senga mi. Kjekt å ha når jeg blir enda eldre😉 Litt sånn som sykehussenger, vettu, med motor på. Men er en Jensenseng kjøpt på Skeidar, da…
        Gjort meg litt avhengig av strøm, kan man si😅

    2. Om strømmen går her merker jeg ingenting, dels for at det ikke blinker noe sted men også for at jeg sover såpass hardt at jeg merker ingenting. Bank i bordet, strømmen har ikke gått her på veldig lenge. Senga di høres ut som en drøm med å heve rygg og ben. Sitter jo ofte i senga å ser litt tv før jeg legger, og da hadde det vært deilig å kunne heve ryggen 😉 Ønsker deg en fortsatt fin søndag, klem 🤗

      1. Deilig å ha godt sovehjerte. Har som regel det jeg også, men dette vart for mye😅 Ei sånn seng må du investere i. Da sover du enda bedre😉 God søndag🙋🏼‍♀️

    3. Veldig rart hvordan kroppen reagerer på noe så ubetydelig, når man sover. Men man merker ubevist at det er noe som ikke er som vanlig. Det er vel et urinstinkt.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg