Både andektig, seriøst og fint vart det…..


Barney på tur igjen. Det var godt at han fikk oppleve bylivet på nytt. Ikke lenge sida sist, men likevel ser jeg på ham at han blir skikkelig glad og eksaltert av å få lukte på nye stolper og se på mange folk både på trikk, buss og gata. Så det var vel på tide.

Vi hadde gått av trikken ved Nationalteateret. Vi skulle på ettermiddagstur i sola. Nydelig vær i går. Idag regner det igjen. Fra holdeplassen gikk vi strake veien nedover mot sjøen, forbi rådhuset, over Rådhusplassen og ned mot Aker Brygge. Tok sin tid, for puddelen fikk lov til å utforske bra langs strekningen. Tenkte at jeg skulle være grei med ham. Hadde god tid, jeg.

Tok noen bilder som du ser. Over her er bildet av Nobels Fredssenter som ligger på Rådhusplassen, nærmere bestemt i bygningen hvor Vestbanen togstasjon engang var. «Nobel Peace Center CELEBRATION» står det på banneret som henger på veggen. Da jeg tok bildet var jeg fullstendig klar over hvorfor det sto «celebration». For i dag skulle Nobels fredspris deles ut. Derfor tok jeg bildet. Andektig og spent. I dag klokka 11:00 fikk vi alle vite hvem som fikk æren i år. Narges Mohammadi er en meget verdig vinner av Nobels Fredspris.
Det skal sies at kunngjøringen av prisen foregår på Nobelinstituttet et annet sted i byen. Fredssenteret er et museum for Nobels fredspris. «Det formidler fredsprisvinnernes ideer og arbeid for å inspirere til små og store endringer for en fredeligere verden», som Wikipedia sier.

Måtte bare ta med dette i innlegget i og med at Barney og jeg vandret forbi Nobels fredssenter i går. Vi var ikke inne der, for det er midlertidig stengt på grunn av oppussing. Men hadde vel ikke gått inn uansett med puddelen. Det får vente til en annen gang, og til de åpner igjen…..
Vi vandret videre bortover mot Aker brygge og observerte atmosfæren der på hver vår måte, tenker jeg. Har satt inn en billedcollage som viser deg hvordan det så ut der i går. Hvis du vil være med videre på ferden, må du vente til neste blogginnlegg……
Her er starten på ferden:
Så dro han på tur igjen, da.

2 kommentarer
    1. Flott rundt dette området, jeg gikk rundt hele der på mandag..
      Oslo har så mye å by på. Blir aldri lei disse stedene og gatene. Du fikk flotte bilder.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg