Jada, jeg turte det igjen…..

Det var blitt fredag og vi befant oss i Mariestad i Sverige, ved Vänerns østlige kyst. Det var ikke langt til stranda der vi hadde slått oss til for ferien, Barney og jeg. Vi bodde i ferieleiligheten til Nabo A og hennes border collie Blu. En snau ukes ferie skulle det bli for oss to som var gjester. Vært innom der så vidt tidligere, da vi hadde det som «mellomlanding» på bilturen tur-retur Gotland i mai (se link nederst).

Litt mye vind denne formiddagen, men ut på tur skulle vi uansett, og badetøy tok vi også med. Du ser bølgene på Vänern. Sjøen er stor, Sveriges største, og mye større enn Mjøsa som jeg er vant til. Vinden gjorde både vannet og lufta litt kjøligere enn ønska, men bade? Klart det. Hadde jeg vært alene ville jeg nok holdt meg på land og latt Barney prøve vannet. Men det tøffe tobeinte reisefølget mitt bader uansett vær og vind, så da ville jeg ikke være feigere enn henne.


Jeg har dessverre ikke fotobevis på min bading, men lover deg at det er sant. De tre andre derimot. Se på bildene. Og det VAR faktisk deilig, sjøl om jeg så vidt rakk å kjenne på temperaturen da jeg duppa meg under. Langgrunt var det også, så vart litt langpining. Men ikke det verste jeg har kjent. Det var verre på Gotland. (Se link nederst på sida.)

Vi bada ikke bare denne første dagen. Neste gang vi prøvde oss var det både vindstille og varmere i lufta, og vannet måtte være mer enn 20 grader, for da svømte Barney og jeg langt utover. Og vi var lenge uti. Tror nok at Barney var fornøyd med at jeg var med ham på svømmeturen. Det skjer nemlig ikke så ofte. 


Her er noen relaterte innlegg:
Mellomlanding
Slite, 8 grader i vannet og alle bada

 

8 kommentarer
    1. Så herlige bilder og deilig å bade for både de med to bein og de med fire 🥰 Jeg har også badet i Väneren, men det var som barn. Pappas yngste søster flyttet dit og giftet seg med en fra stedet. Vi var på besøk der flere ganger. Ha en fortsatt fin fredda, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg