Bærplukkinga som vart litt annerledes😜


Det starta så bra med at Barney og jeg skulle være med Yngste og Eldste  barnebarn i skogen for å plukke blåbær.
De utstyrt med hver sin bærplukker og jeg med puddelen i bånd, vandret vi opp i den nærmeste skogen. Slettes ikke langt. Nesten rett utafor døra, sjøl om vi alle bor i Oslo. Fantastisk.

Så jo skikkelig proffe ut med de sankerne, og bær fant de, sjøl om jeg tror nok at andre hadde vært der før oss, for var bare enkle bær histen og pisten. Barney var også ivrig, og han fant blåbær som gikk rett i munnen.
♦️
Vi gikk forbi et rognebærtre i skogen, og jeg lekte litt lærer og forklarte hva dette var og hva det kunne brukes til, og ikke minst at det er spiselig. Vi testet bæra alle sammen, men fant ut at det var like greit å spytte ut.
Men jeg lærte dem om rognebærgelé. Det har jeg forresten nylig skrevet et innlegg om. Se link nederst på sida.
♦️
Etter denne rognebærleksjonen vart Eldste plutselig mer interessert i rognebæra enn i blåbæra. Han helte sine nyplukkede blåbær oppi sankeren til Yngste, og da vart jo hun glad. For han skulle plukke rognebær. Og det gjorde han til gangs….men noe utradisjonelt….med bærsankeren. Se bildet😅
Vart fort fullt, og da Yngste ikke fant mer blåbær, satte vi kursen den korte veien hjemover, hvor rensking av bær sto videre på programmet. Det var det jeg som bestemte. Men da dro jeg hjem (for å slippe🤪) og åssen det videre gikk, har jeg ikke fått rapport om ennå…..


Men det er mye bær av alle slag for tida, så om det ikke var noe særlig blåbærfangst denne gangen, har de i hvert fall rikelig med bringebær i hagen😋Får håpe at barna er like ivrige på å plukke den, slik at mamman og pappan får hjelp🤗

Plutselig lett tilgjengelig.

8 kommentarer
    1. Ble en variert bærplukkerdag 🙂
      Hørtes elles koselig ut, tur med barnebarn. Skrev om det her om dagen, om barnebarn på tur med bestemor. Ikke mine da…de vet jeg ikke om kommer 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg