Barney ser på hundeløp


Jeg ser ikke på noe særlig sport på TV’n. Gjorde mer av det før. På søndagen satte jeg tilfeldigvis på fjernsynet da det var NM-uka med diverse sportsgrener.
Hundekjøring foregikk akkurat da. Eller det var i ferd med å starte. Snørekjøring for damer. En hund og ei dame pr ekvipasje.
De fleste var vorsteh-hunder. Tidligere hadde det vært snørekjøring med hund for herrer.
Jeg lot TV’n stå på, for artig å se på de fine og ivrige hundene.
Jeg har hatt korthårede vorsteh-hunder sjøl også for lenge sida. Vi drev ikke med hundekjøring, men det var en nabogutt som lånte den første hunden vår og deltok i NM i hundekjøring, husker jeg.
Nå har jeg puddel, og det passer bedre nå som jeg har blitt eldre. En  vorsteh-hund krever MYE trening, og det blir for slitsomt for meg. Og hunden ville ikke fått det han fortjente her hos meg.
Så Barney holder for meg.
Og dette innlegget vart til på grunn av at Barney satte seg ned foran TV’n og så på hundeløp. Han er som regel alltid interessert når han ser dyr på skjermen. Hva han tenker om det, er det ingen som vet….

10 kommentarer

Siste innlegg