Barney sin turvenninne🧡

Jeg aner ikke om Barney vet det. Kan jo hende han skjønner mer enn jeg aner. Gode til å sanse, de hundene. De kan bare ikke meddele tankene sine på samme måte som oss mennesker. Men jeg har lært meg til å tolke ansiktsuttrykk og fakter i løpet av Barneys 9 år.
For han er blitt såpass gammel. Født på Valentinsdagen 14.februar 2015.
Hunder har kortere liv enn det som er vanlig for mennesker. Så en 9 år gammel mellompuddelgutt er vel tilsvarende et menneske i 60-åra kan jeg tenke meg.
Så Barney kan fort «nå igjen» meg i alder hvis vi begge henger med ei god stund til.
❤️
Så en hund som er blitt nesten 13 år, er gammel.
Barney og jeg kjenner en sånn hund. Nabohunden vår Blu som vi har vært mye på tur sammen med…. og matmora hans, da.
Nå må jeg dessverre si «kjente», for her om dagen ble Blu syk og døde.
Alltid veldig trist. Jeg har sjøl mistet 3 hunder opp gjennom. Men vi «hundemammaer» bør helst ha et realistisk forhold til dette…..angående det at hundene våre ikke lever for alltid.
Blu sin matmor er fornuftig i så henseende. Men det er uansett forferdelig trist. Vi blir så fryktelig glad i disse hundene våre.
Til minne om Blu og en hilsen fra Barney og meg, setter jeg inn en del bilder fra noen av turene våre❤️

Barney og Blu på biltur i Sverige.


Blu, Barney og sauene på Hovedøya i Oslo.

Border Collie Blu tar seg en hvil på stuegulvet


Blu leder an og Barney dilter etter. På tur ved Väneren nær Mariestad.


Blu og Barney må noen ganger være ute når vi går inn i butikker.


Dette er også fra tur i Sverige


Begge hundene elsket å bade da vi var på Gotland👆
Og de elsket å erte hverandre med tennisball i vår egen skog👇

Siste kvelden på Gotland.
Bading i Sverige.

6 kommentarer
    1. Fine bilder av Barney og Blu
      Ja dette med et realistisk syn på det å være hundeeiger…. Jeg mener jeg har hatt det – og tenker på hundens beste og dens behov 🙂 Og valget om å la Leia gå… tøft og sårt. Savner henne så… og man blir jo så knytta til de uansett. De blir en del av livsstilen.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg