Barneys skattejakt😝🐩

Skattejegeren

Barney elsker å bære ting i munnen. Han leter alltid etter noe han kan bære når vi er på tur. Litt slitsomt noen ganger, for liker egentlig ikke at han finner pinner. Har nemlig en tendens til å gnage på dem, og jeg er redd for at fliser kan sette seg fast både i halsen og mellom tennene.
Har nemlig skjedd. Litt av et styr.

Så jeg kaster ALDRI pinner til ham. Men nytter ikke. Han finner dem sjøl hvor enn vi går.

Og det er ikke bare pinner. Ligger det henslengt votter og narresmokker på bakken, tar han det som sin skatt også.
Og slikt er det mye av.

 

Men hva er det med puddel og bæring?

Inne på Norsk Puddelklubb sin nettside finner jeg litt info og svar.
Puddelen brukes som apporterende fuglehund. Særlig til apportering av ender. Puddelen elsker å være i vann. Og den er både løpsglad og veldig glad i å bære ting.

Da kan jeg konstatere at min mellompuddel Barney er et godt eksempel på en puddel hvor disse egenskapene er meget godt utviklet. Men ikke alltid like greit. Særlig den frenetiske letingen etter pinner.

Etter hvert som det stusselige holkeføret går over, skal jeg bli flinkere til å ta med baller og andre leker som jeg kaste til ham.

Hvis jeg både kaster langt av gårde, og attpåtil uti et vann, skulle en tro at han fikk brukt sine godt utviklede instinkter til det fulle.
Løpe, bade og bære🐩👍

Skal love deg å trene mer på denne måten, Barney🐩🤗

Og så gir jeg deg en del bilder av skattefangsten hans oppigjennom.

Smokkfangst. Vet du hvor komisk, og søt, du ser ut, Barney?

 

Denne dagen var skatten  2 store pinner.
Og så var det en forlatt barnevante.
Den samme vanten, men nytt bilde.

Bærfangst er også gøy, og godt. Flink til å spise svartsurbær.

Ny smokkfangst.
Og en caps, faktisk…

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg