Bedre enn forventet….

Søndag morgen og bikkja vil ut.
Ser ikke været, for gardina er trekt for.
Jeg vil ikke ut.
Når jeg kjenner etter er det stivhet i muskla, senestrekk i leggen, tåke i øya, trøtthet i trynet…og jeg vil rett og slett ligge lenger.

Barney vet nok at det er fint vær, for hadde det vært regn, hadde han ligget lenger han også. Kjenner det på kroppen, han…eller hva han nå senser det med…..

En annen ting han senser i disse dager er tisper med løpetid. Tror det må være det, for han er ekstra ivrig på å komme seg ut for tiden.
Går nok over, og han roer seg til neste gang det inntreffer…..
Og i mellomtiden kan jeg bestemme når morgenturen starter 😉

Men egentlig var det greit i dag, for klokka var ni.
Og takk til krøllebøllen som fikk meg opp og ut.
Ja, faktisk så er det ærlig ment…..når jeg bare får noen minutter på meg.
Kjekt med “sparket i baken” ……

Så var det en av de vanlige rundene, da. Vi varierer litt fra dag til dag. Og det blir bare en halv time.
For frokosten tar jeg etterpå.
Og takk igjen til puddelen.
Fantastisk vær. Stille og rolig. Fuglekvitter.
Vakre markblomster. De er forresten på sitt beste nå……midtsommer.

Barney lukter på verden på turene sine. Jeg lukter også på verden.
Fin start på dagen. Og forskjellige opplevelser og inntrykk hver gang.
Hilse på en nabo på vår vei. Hilse på en hund med eier.
Se på vannstanden i Mjøsa.

Og andre hadde en annen start på dagen.
Litt raskere og sprekere, kan man si.
Hver sin lyst, og takk for at vi kan velge.

Det var maratonløp ved morgenruta vår i dag . De satte opp sperringer i veien, så jeg skjønte at noe var på gang. Hamar maraton.
Hver by sin maraton?

Imponert over alle sprekingene, jeg. Barney ville nok gjerne ha blitt med dem, men tror nok at han hadde kommet til kort der. Ca. 40 km skulle de løpe. Og det gikk fort…..

Så du ser at de morgenturene våre kan by på litt av hvert. Fin start på dagen….når jeg først kommer i gang 😉

Og i kveld er det sankthansaften…….

 

 

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. Det var flere enn tispene som hadde løpetid på Hamar i dag ser jeg 😅 Herlig at dere fikk dere en tur ut i finværet 🌞 Det er deilig nå om dagen, sommertiden. Selv om det har vært litt regn, så er levelig og godt likevel. God kveld til deg og Herr Pelsdott!

    2. Når det knirker og knaker i kroppen, ja da skulle man hatt en hund sånn at man kom i gang med dagen litt tidlig. Samtidig som man fikk gått i gang maskineriet. Ja krølltoppen din har nok teften av damene når det er den tiden, og da vil han helt klart ut for å hilse på dem 😉

    3. Har alltid likt morgenstunden, men har blitt en smule ødelagt på gamle dager. Madammens vaner har smitta noe vanvittig 😀 Artig innlegg,, har jo hatt hund så aner en smule 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg