Beklager, men litt sent ute…

Ville nå gjerne være med på den utfordringa, da, men så hadde det seg slik at jeg var litt sløv med lesing av andres blogginnlegg i helga, så missa det helt.
Først på mandagen, da absolutt helga var over, oppdaget jeg det. Margrethe i bloggen Utifriluft hadde gitt meg og alle andre bloggere en helgeutfordring, som hun forøvrig har gjort noen helger i det siste.
Helgeutfordring Vårtegn fra Utifriluft
Så da blir dette skrevet på en mandag og altså publisert på en onsdag, ganske langt unna den helga som var, og rimelig nær helga som kommer, med kanskje en ny utfordring?
Skal ikke sjå bort i fra det, kjenner jeg Utifriluft rett😀
🍀
Men finnes det noen vårtegn her Barney og jeg ferdes, da?
Ikke så mye, vil jeg si. Jeg har ikke oppdaget noen blomsterspirer ennå, men kan godt være at det finnes. Har bare ikke lett godt nok, tenker jeg.
Men Ekebergsletta som var full av minst en halv meter snø i vinter, og deretter tjukk is, som en isbre, er blitt bar. Det må da være et vårtegn, sjøl om det ratt kan komme mer snø både i mars og april….men enn så lenge ser det ut som på bildet.
🍀
Det skal sies at utafor bildekantene, der det forøvrig er mer skygge i løpet av dagen, ligger fortsatt «isbreen».
Uansett elsket Barney endelig å kunne løpe på sletta igjen. En våryr, hoppende og løpende puddelgutt.
Inni skogen er det også fortsatt isflekker her og der, som på det nederste bildet. Nå har det vært litt kaldere igjen om nettene og dagene, slik at det ikke har vært mye smelting. Men du ser «bekkefarene» i isflakene som viser hvordan vannet grov seg ned da det var mildvær og regn for ei stund sida.
Utifriluft-blogger Margrethe viste hestehov på bloggen sin som vårtegn. Bør ikke være lenge før her heller. Men som sagt har jeg kanskje ikke sett godt nok etter…..Gleder meg uansett til å se den…..og alle de andre fine vårtegnene som kommer etter hvert….

4 kommentarer
    1. Du vet; onsdag er lillelørdag 🙂
      Bildene viser masse vår, for våren er ikke bare blomster , men akkurat det at snøen forsvinner. Får lyst til å løpe over slettene med Barney 😀

    2. Fine vårbilder! Nyyyydelig når snøen forsvinner litt etter litt! Takk for at du tok utfordringa – det er aldri for seint, vet du! Og ja – selvfølgelig kommer det en utfordring til helga også! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg