Bilen ødelegger for blogginga😝

Det er jo forferdelig at pensjonisten ikke har tid til å blogge😝😅

Livet er spennende. Noe ganger litt for spennende. Men er det ikke det som gjør det fascinerende? Uforutsigbarheten kan være slitsom, men har blitt flinkere med åra til å takle det heldigvis.

Har blitt flinkere til å se muligheten og ikke problemet.
Tenke at «det kunne ha vært verre».
Som i går.

Skulle egentlig ikke bruke bilen før om 2 dager. Da må jeg bort på kvelden. Målet er kun 10 minutters kjøretur unna, så da legger jeg inn 5 minutter ekstra tid.
DET hadde blitt litt krise hvis det ikke var for at jeg skulle bli med en nabo på impulsiv handlerunde i går.

Jeg sier så kjekt at «jeg kan kjøre😀»
Starta bilen. Alt funka unntatt klimaanlegget.
Det gikk bare ikke å kjøre, for frontruta ble dekket av dogg ganske fort.
Så den bilturen ble avlyst.

»Aldri så galt at det ikke er godt for noe»-mottoet mitt gjaldt i høyeste grad.
Hadde ikke jeg funnet ut dette i går, ville jeg ha slitt hvis det først ble oppdaget rett før jeg skulle på min viktige kjøretur 2 dager senere😝

Handleturen med nabo var som sagt bare på impuls, så ikke noe problem.
Da fikk jeg nesten 3 hele dager til å sjekke ut hva dette kunne være for noe galt, før den viktige kjøreturen.

Hva fant jeg ut av all sjekkinga?

Da var det bare å sette i gang å ringe.
Verksted, forsikringsselskap og veihjelp.
Fikk mange gode tips, men som forventet, noe forskjellige råd, som igjen gjorde meg litt forvirra.

Vil ikke betale i dyre dommer hvis jeg ikke må.
Så da må alle svar vurderes nøye.

Plutselig dekkes det kanskje ikke av den såkalte «gratis veihjelpa» som de påstår likevel. Så da sitter jeg der med flere tusenlapper mindre på konto, da😝
Derfor sjekker jeg en gang for mye enn en gang for lite🤓🧐

Så får vi sjå åssen det går.
For jeg holder på fortsatt, men måtte bare ha en bloggpause😅

 

 

 

6 kommentarer
    1. Bloggpauser kan være nyttig, altså pauser for å blogge, for underveis i skrivinga kan det dukke opp nye løsninger i hodet 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg