Bloggpanikk !

Huttetu! Øya ble store i går kveld da jeg satt ved PC`n. Jeg skulle som vanlig sjekke statistikken på bloggen. På den (Google Analytics) ser jeg hvor mange som er innom og leser til enhver tid.

Jeg visste ikke hvor avhengig jeg hadde blitt av denne statistikken, før den var BORTE!

Jeg må faktisk innrømme at det er ganske hyggelig å se at mange stikker innom bloggen min i løpet av en dag 🙂

Men så skjedde det altså. Null statistikk og beskjed om at jeg måtte få autorisert på nytt. Hva? Jeg hadde ikke foretatt meg noe som tilsa at dette skulle skje. Det første man tenker er jo nettopp det: Hva har jeg gjort for noe galt?

Sporenstreks på søndagskvelden skrev jeg en mail til blogg-support og håpet at svar lå der da jeg åpnet mailen på mandagsmorran.

Det gjorde det! God service og rask reaksjon. Og der var oppskriften for gjenopprettelse. Ble litt svett underveis, da jeg både måtte ha mailadressen og passordet jeg hadde brukt ved opprettelsen. Har to mailadresser og mange passord, så krysset fingre.

Heldigvis, og takk for min systematiske egenskap. Jeg har en mappe med bloggrelaterte notater. Da fikk jeg sett gjennom den også, og ryddet opp. Der er det diverse tips jeg har notert fra starten av bloggtilværelsen blant annet.

DER sto g-mail-adressen og passordet. Jippi! Da ble det plankekjøring, og vipps var statistikken oppe og gikk igjen.

Supportavdelingen skrev forøvrig i mailen jeg fikk: Det gjelder veldig mange nå! Har gitt beskjed til teknisk!

Så hvis andre har hatt samme utfordringen som meg, kan dere kanskje ha nytte av denne info fra meg 🙂

 

 

 

18 kommentarer
    1. Jeg slapp denne panikken 😀 For jeg har kuttet ut statistikken. Jeg ser bare om jeg er på topplisten, og er jeg der vet jeg hvor mange sidevisninger jeg har. Er jeg ikke der vet jeg ingenting. Jeg ble stresset av statistikken så gadd ikke legge den inn i starten, og nå gidder jeg i alle fall ikke 😀

    2. har ikke sjekket om min statistikk er der,er som frodith,ser bare på bloggtoppen,nå er jeg ikke på den listen,da må en liksom legge inn mange innlegg for dag,og det orker jeg ikke hver dag nei,men greit å vite om det skulle trenges ja

    3. Ja, den forsvant hos meg også i går. Men det har skjedd en gang før, og det var ikke så vanskelig å få den tilbake. Jeg stresset ikke, men kjenner jo at det er godt å kunne kikke innom av og til og se hvor mange som har vært innom 🙂 Har den på plass igjen jeg også, uten trøbbel 🙂
      Godt det ordnet seg for deg ♥

    4. Slapp unna panikken jeg også selv om den var forsvunnet til meg også. Fikk til å installere det igjen. Fikk hjelp fra blogg.no til å finne ut av en feil på en tekst jeg hadde skrevet, for plutselig ble det et langt hopp i avsnitt. Selvfølgelig var vedkommende på blogg.no på mailen i dag tidlig, og kunne forklare at wordpress hadde reagert på ett ord. Jeg måtte dele opp ordet i to for at det skulle bli rett.

      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Det skjedde hos meg også! Fikk også litt `hetta`, men fikk til å fikse det. Jeg liker også å se på statistikken, så jeg ser hva som slår an og hva ikke. Så bra du fikk god hjelp! Godt å vite at vi har en god supporttjeneste! Ha en fin kveld!

    5. Hadde visst mistet den jeg også, men jeg savnet den heller ikke. Jeg legger den nok inn igjen snart. Jeg måtte legge den inn selv i førsten også jeg så det går om jeg vil. Men takk for fine ord og ha en finfin kveld 🙂

    6. Huff, jeg er fryktelig dårlig på å huske passord og slikt 😛 Skjer ofte at jeg må gjenopprette både det ene og det andre stedet 😛 ha ha

    7. jeg måtte også legge den inn igjen:-). Men mistet dere all tidligere statistikk/historikk? Gårsdagens tall og dagene før.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg