Bodyguard Barney og barnebarn….


Hun har alltid en som passer på seg, Yngste barnebarn, når hun er på besøk hos meg.
Puddelen er nesten alltid i bånd når vi går på tur.
Barney har både kort og blått bånd, mellomlangt og grønt bånd samt 15 meter oransje langline.
Det er den siste vi bruker på vanlige turer i skogen og på sletta.
Jeg pleier alltid å holde i andre enden, med få unntak.
Og det er blant annet når ett eller begge barnebarn er med oss på tur.
Da kan lett båndet slippes.
Han sleper det bare etter seg.
Ingen fare for at han plutselig stikker av til ting som er mer spennende enn oss.
For barna er så viktig for ham at han fotfølger dem.
Se bare på bildene.
Hun har faktisk sin egen bodyguard, Yngste barnebarn.
Puddelen Barney.
Hvorfor?
Hvordan?
Kan være for at det er mulighet for mer spennende aktiviteter med barna i nærheten.
Litt mer sprett og hopp og tjo og hei….som jo også puddelen setter pris på.
Kan fort bli litt kjedelig for en aktiv puddelgutt med meg i hæla til stadighet.
Skjønner det godt, jeg.
Dessuten tror jeg faktisk det er et element av vakthold også.
Altså bodyguard.
Han vil passe på henne.
Uansett grunn, så er det hyggelig for begge parter viser det seg.
Og litt enklere for meg også, som slipper å aktivere ham og passe på ham.
Det er nok egentlig en krevende jobb for ham, for blir alltid ekstra sliten og trøtt etter en dag eller døgn med barnebarn på  besøk.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg