Bor jeg ikke i byen, da?

Rådyr i skogen på EkebergJeg har bodd mange steder i Norge, både på bygda og i by. Og nå bor jeg som kjent i hovedstaden. Det er en ting som er litt rart. Jeg har aldri vært så nær den norske fauna som nå.  Altså det ville dyrelivet. Nå skal sies at jeg ikke bor midt nedi Oslogryta, men likevel da……
♦️
Etter at jeg flytta hit for litt over tre år sida, har jeg sett rev og rådyr mange ganger. Det så jeg aldri der jeg bodde før. Her spaserer de gjennom hagen og i veien forbi huset mitt rett som det er. Lenge sida jeg har sett reven nå, men her om dagen, eler rettere sagt kvelden, kom rådyret igjen. Jeg var en snartur uti hagen med Barney for at han skulle få tatt siste tisserunden for kvelden. Fort gjort det. Klokka var 23.
♦️
I sidesynet så jeg noe som rørte seg. Den sto og så på meg uti gata, 4 meter unna. Heldigvis var jeg snarrådig, tok opp telefonen og fikk tatt en liten filmsnutt. Merkelig nok så oppdaga
 ikke Barney den.
Her er filmsnutten:


Stillbildene som jeg viser av rådyr her, har jeg tatt tidligere. Men alle er fra nærområdet, max 400 meter unna boligen min.
♦️
Veldig hyggelig er det med disse dyra. Bortsett fra at rådyra elsker å spise tulipanene mine om våren. Og litt andre planter også. Men pytt, pytt….
Og det er ikke bare rådyr og rev. Ekorn er det masse av. De ser vi hver dag vi går tur i skogen.

10 kommentarer

Siste innlegg