Da Barney vart servert vann på «sølvfat» (10)

Det var den andre dagen i Stockholm at vi bestemte oss for å spise lunsj på Mister French i Slussen. Sjøsiden av Gamla Stan på østsiden. Ikke langt å gå fra hotellet vårt på Södermalm.
Først hadde vi tatt HopOnHopOff-båten 2 runder ute på vannet, og følte at det var tid for mat.
Vi var alltid like spent på om Barney kunne være med inn, så jeg sendte mitt reisefølge Nabo A inn for å spørre, mens puddelen og jeg sto håpefulle igjen ute.
Denne restauranten så litt finere ut, så jeg hadde mine tvil. Men det gikk så bra. Hovmesteren klarerte med et rungende «Absolut».
De var glade i dette uttrykket, stockholmerne, fikk vi erfare. Da vi ba om å få betale: «Absolut». Trävligt.
Men altså nå lunsj. I tillegg til god mottagelse, fikk puddelen servering først. Han fikk vann på «sølvfat». Eller det så nå slik ut. Var ikke sølv, vettu


Og så var det vår tur. Reker frister alltid, og da det også var på menyen her, vart det et lett valg. Bildet under er litt på skakke for å få med både  puddelgutten, rekene og litt av lokalet.


Nydelig mat og drikke var det. Reker, aioli, sitron og briochebrød.
Da dette gode måltidet var fortært, var vi klare for mer trasking i Stockholms gater, og det kan du lese om i senere innlegg.
Og i tillegg har jeg satt inn linker til noen tidligere Stockholminnlegg nederst.


Om lunsj, trafikkmaskin og gutten i vinden
Det var gött å kvile kroppen
Servering til besvær

4 kommentarer
    1. Så flott at Barney fikk drikke av sølvfat! 😀 Et av mine svenske søskenbarn er kokk, og sier alltid “absolut”! 😊

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg