“Dag=natt”

Det er da enda noe at det er sol og snø-tining i dag som det er vårjevndøgn. Det hadde vært litt snålt med den snøstormen vi hadde på lørdag.

Nå bor jeg på Østlandet, og er fullstendig klar over at vårjevndøgn ikke er ensbetydende med vårvær i det lange landet vårt. På den andre sida har jeg fått høre at det har vært vår lenge på sørligere trakter her i landet.

Så på denne 20.mars er altså dag og natt like lange.

Det har vel ikke så mye å si praktisk sett for hverken meg eller deg, men kjekt å vite. Og forklaringen rundt dette lar jeg være, for det kan du selv lett google deg til 😉

Men koselig er det å bli påminnet at sola fortsatt blir høyere på himmelen for hver dag fram til sommersolverv. Det startet jo allerede ved vintersolverv. Og det har jeg merket! Spennende og interessant prosess dette også…..

Så da feirer jeg sola og vårjevndøgn med et gammelt bilde fra en tidligere solfylt dag…..

 

 

 

10 kommentarer

Siste innlegg