De 9 viktige B-ene

Ja, du kan lure. Jeg burde ha skrevet et dikt med alle B-ene, men tror det blir for komplisert for meg akkurat nå. Er ikke i akkurat det hjørnet for tiden…..Kanskje en annen gang.

Jeg velger heller å filosofere rundt de 9 B-ene som er i livet mitt nå. Merkelig hva man kan finne på, men blogg er blogg, og litt tøysete og åpen må jeg tillate meg å være.
Bare la innfallene falle ned på tastaturet og virvle ut i eteren via dette fantastiske og litt skumle internettet 😉

Barn 
Jeg har to fantastisk fine barn som jeg er veldig stolt av. De må bare representere den første B.

Barnebarn
Og så er det de 2 skjønne barnebarna som jeg er så heldig å være mommo til.

Barney
Gromgutten Barney kommer høyt opp. Lille krøllebøllen min som er min “samboer”. Han er jo også familiens fotomodell, har du sikkert skjønt, hvis du har sett tidligere innlegg. Han er lykkelig (?) uvitende om min eksponering av ham på bloggen 😉
Barn og barnebarn og andre tobeinte får ikke samme mulighet 😉 Der går grensen…..

Bolig
Et hus å bo i må man ha. Og det er jeg så heldig å ha. Som om ikke det skulle være nok, holder jeg på med boligjakt bare snaut 3 år etter at jeg flyttet inn i ny leilighet. Det har jeg mange andre innlegg om. Let i arkivet under “Boligjakt” hvis du vil se.

Budrunde
Og akkurat nå, en stund framover, men uvisst når neste gang blir, og hvor mange ganger det blir, vil dette være en del av livet mitt. Men håper selvsagt at denne B-en ikke blir en evigvarende hobby 😉 For det er slitsomt.

Blogg
Så er det så klart blogginga mi. Det startet jeg med for moro skyld i september i fjor, som et prøveprosjekt. Visste ikke om jeg kom til å fortsette. Men det har jeg gjort, for det er så moro 🙂

Bil
Det er mange som klarer seg uten bil, og jeg kunne sikkert også ha gjort det, men det er nå kjekt å ha, da. I hvert fall når man har vendt seg til det. Jeg bor sentralt, så kunne lett ha klart meg med en annen B, bybussen 😉 Jeg prøvde faktisk ut det noen måneder i begynnelsen av 2018 da jeg var uten bil. Det var på grunn av at den gamle ble vraket i kollisjon og at det var lang leveringstid på den nye (Leafen).

Brumunddal
Hæ? Bor ikke du i Hamar, kan du sikkert si. Joda. Men denne B-en er en del av livet mitt for tiden. Jobber som vikar på apoteket der av og til. Det har jeg også egne innlegg om. Den arbeidsivrige pensjonisten 😉

Balkong
Dette var vel ikke spesielt kreativt? Nei, men jammen er det godt å sette seg utpå der når det passer meg. Og det passer meg ganske ofte. Jeg er da pensjonist, skal vite. Og jeg er veldig glad for å kunne sitte der og skue mot horisonten……og ikke minst en annen B utpå der……blomstene mine 🙂

 

Dette bildet er fra sommeren 2017. Jeg ser faktisk nå at grana mi har vokst ganske mye siden da! Og Barney er 2 år yngre, men det synes ikke 🙂

 

 

 

8 kommentarer

Siste innlegg