Den enes død….

Den enes død, den andres brød.

Et lite vårgjøremål ble foretatt her om dagen. Jeg så plutselig at juccapalma hadde begynt å helle over mot tv`n inni stua. Den sto rett og slett litt skakt i den hvite potteskjuleren.

Da jeg tok den nærmere i øyeseyn, oppdaget jeg at den kanskje også hadde lite plass oppi potta. Den har nemlig vokst veldig mye siden jeg kjøpte den for et par år siden. Det tyder på at den trives der i lyset ved de store vinduene.

Jeg slapp å kjøpe ny potte. På balkongen har det i hele vinter stått en stor, svart potte med en dau ripsbusk oppi. Det er forøvrig synd at jeg ikke klarte å holde liv i den i fjor sommer.

Operasjonen besto da av først å fjerne ripsen med stamme og rot. Så ble det å flytte palma oppi den svarte. Og nå har den skikkelig bra med plass til røttene sine, og kan vokse seg kjempestor, hvis den vil….og jeg vil.

Det er enda igjen litt plass opp til taket 😉

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg