Det enkle kan ofte være det beste, si…


Lunsjtallerken i en fei vart det her om dagen. Vi kan kalle det en lunsjtallerken for å være litt fine på det. Men hos meg vart det faktisk en lettvint middag.

Det var detta som jeg er så god på, da. Sjå over kjøleskapet og rote sammen noe å spise. Mye enklere det når en bare er 1 person. Blir litt mer forberedelser hvis det er flere i husholdningen. Og hvis jeg skal ha gjester. Da må det mer planlegging til.
♦️
Jeg hadde jo sjølsagt en del ting i kjøleskapet, så det var ikke helt håpløst. Men jeg visste ikke hva jeg skulle ha til middag før jeg åpna kjøleskapsdøra sånn cirka en halv time før jeg spiste.
♦️
Det vart skiver av spekeskinke og resten av en Jarlsbergost som jeg skar i terninger. Hadde ei halv pakke  med grønnkål og noen slitne cherrytomater. Putta begge slaga på ei stekeplate og satte i ovnen. Helte over litt olivenolje og krydret med salt. Stekte ei lita stund til grønnkålen ble sprø som chips og tomatene myke. 180 grader i cirka 10-12 minutter.
♦️
Tok vel litt brød ved siden av også, så vidt jeg husker…..
Jammen vart det godt👍😋

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg