Det flommet over, og vi sklei oss fram…..😝

Det er sjelden at jeg klager på været.

Men i går rant det over, bokstavelig talt.

Ut med bikkja må jeg uansett om morran.
Og både Barney og jeg har utstyr for all slags vær, så vi klarer oss bra.

I går høljregna det på morran, og faktisk videre utover dagen også.
Barney må jo ut, og det er vanligvis det første vi gjør.
Men ikke i går. Han ville vente. Greit for meg👍

Etter hvert var det ikke til å unngå. Ut måtte vi. I hvert fall han. Men jeg måtte jo bli med.

Så da var det å ta fram rett utstyr.
Barney bruker sjelden den varme frakken sin eller regnfrakken, men i går var dagen hvor regnfrakk måtte på.

Regnfrakk på 2.juledag er det sjelden vi trenger.

God plass til ullgenser under regnfrakken min heldigvis.
Regnbukse, sydvest og piggsko i tillegg, så var vi klare.


Og det var glatt, og det regna😝
Ikke så lang tur. Kun nødvendige gjøremål for Barney i sånt vær.
Og heldigvis var han rask.

Hjem til tørr stue og av med regntøy, trodde vi.
Men neida😳😝

Det flomma over foran inngangen vår.

Noe måtte gjøres.
Ned i kjelleren for å hente øks og ishakke.
Her måtte det jobbes i regnværet.

Øksa ble sikkert skjem, men hadde ingen tanke for det. Isen måtte vekk. Den var hard, så ishakka dugde ikke.

Jeg måtte lage avløp i isen så regnvannet som flommet ut av takrenna fant vei  ut i gangveien, og ikke langs husveggen til inngangsdøra mi😳

Fikk ta det som trim, tenkte jeg der jeg hakka og slet.
Barney var med, men ikke til mye hjelp🐩😝

Det funka. Etter hvert rant en fin bekk ut til gangveien, og jeg var stolt av innsatsen.

 

10 kommentarer

Siste innlegg