Det gikk merkelig nok bra….

Det vart som spådd. Så ikke noe å klage over. Gjør det heller ikke. Og gikk heldigvis bra.

Det var altså spådd mye snø sør for Mjøsa, sa dom i går. Og det skjedde. Kunne godt ha ønska meg at dom spådde feil denne gangen, men neida. Blitt flinkere med den værspåinga etter hvert. Så kan vel i rettferdighetens navn ikke kalles spåing heller, for det er jo en seriøs profesjon. Værmeldere og meteorologer.
♦️
Hadde nå tenkt at jeg ikke skulle ut med bilen i dag i det ruskeværet, men plutselig måtte jeg. Å kjøre på ubrøyta sideveier er ikke bare lett, og særlig ikke når andre bilister har trøbbel med føret.
Men god trening er det. Viktig å ikke bli redd for å kjøre.
♦️
Det var ikke så ille da jeg dro. Men da jeg var på vei hjem😝
Fyameg for et vær. Snødde kjerringer og blåste sidelengs, og brøytebiler hadde så klart ikke rukket over alle sideveiene oppi her.
På den forholdsvis korte turen jeg var ute og kjørte, måtte jeg faktisk stoppe for å fjerne is fra viskerne.
♦️
Kom meg trygt hjem. Da hadde jeg sett busser stå på skeive med nødblinken på og diverse andre hendelser. Var godt å få plassert bilen i carporten hjemme.
Jeg mener å huske at det alltid kommer en sånn forholdsvis uventa «snødert» i mars, når vi så smått har begynt å håpe på våren. Sjøl om mars altså per definisjon er en vårmåned.

6 kommentarer
    1. Så bra du kom trygt hjem. 🤗 Det gjorde vi også, i går kveld – etter siste etappe fra Stjørdal. Dagen før kjørte vi fra Skedsmokorset. 🤗 Gode tanker.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg