Det må jeg snart gjøre også, ja….

I dag fikk jeg en smart påminnelse. Jeg leser andres blogger hver dag. Antallet kan variere. Det kommer an på hvor mye tid jeg kan sette av til det. I dag ble jeg inspirert av en medblogger som jeg ofte er innom. Bloggen heter Natheless. Du finner den ved å trykke på nettopp Natheless i forrige setning 🙂

Det har seg slik at hun i dag hadde et innlegg om å drive fram blomster på kvister hun tar inn fra vinternaturen. Gyvel hadde hun tatt inn. Den er så innmari vakker og gul. Elsker gult.

Nå har dessverre ikke jeg gyvel, for har ikke hage mer. Men jeg kom på, på grunn av hennes innlegg, at jeg må ta meg en tur i skogen og finne andre kvister. I fjor gjorde jeg det, og det ble faktisk litt spennende, for jeg visste ikke helt hva jeg hadde plukket med meg. Det ble overraskende vakkert.

Det er ikke alltid så lett å se hva det er når det er kvister uten blader. Kan av og til se det på stammen, men har ikke så gode botaniske kunnskaper, selv om jeg kan noe.

Jeg kan inntil videre vise et bilde av det jeg fikk til i fjor. Så får jeg heller komme tilbake med det som eventuelt måtte bli i år.

Det var faktisk hegg jeg hadde plukket med meg! Det ble en vakker dekorasjon i vasen ved inngangsdøra….

 

 

 

16 kommentarer

Siste innlegg