Det skjer vel omtrent klokka to….eller?

Vet ikke helt om det er riktig, for sjekker ikke den bloggtopplista HELE tida. Men vet i hvert fall at det ikke var som før. Da kunne jeg sjekke status da jeg sto opp om morran. «Hvor ligger jeg på lista i dag, mon tro?»
♦️
Etter at Google Analytics vart oppdatert, ble det mye tull for Blogg.no på Topplista. Rare tall, lave tall og full forvirring. Endringer i løpet av dagen også videre. Det var tydelig at noen jobbet hardt for å få orden på galskapen.
Og vi blogger videre uten tilsynelatende å bry oss om dette. Tilsynelatende kanskje, fordi vi hver for oss antageligvis lurer litt…..i hvert fall jeg.
♦️
Den siste tida har ikke oppdatering av lista kommet mens jeg sov på natta, eller muligens veldig tidlig på morran, slik som før. Det skjer ikke før i to-tida på dagen, tror jeg. Men kan nok variere, for jeg hverken vil eller har anledning til å sjekke akkurat når det skjer. Det får være måte på galskap. Men i går måtte det ha skjedd mellom ett og to. Var nemlig tilfeldigvis innom.
♦️
Så da så jeg hvor mange som var inne på bloggen min dagen før….eller kanskje det viste tall fram til tidspunktet da lista vart oppdatert? Aner ikke……og skal prøve å «drite i det». Observerte at tallene endret seg fra STORE til SMÅ til STORE på alle bloggene, så fortsatt jobbes det nok med statistikken. Og bra er det. Ønsker dem lykke til….og skal IKKE mase ved å sende mail til Support……Blogger bare videre……
Tidligere i år skrev jeg dette omTopplista

8 kommentarer

    1. Jeg orker ikke irritere meg over at tallene spriker fra dag til dag. At de gjør der for meg er en ting, men at det gjelder alle samme dag… Tror de oppdaterter lista sånn ca en gang i døgnet, men at tidspunktet varierer masse. Men har ikke peiling.

    2. Det veksler helt klart fra først små tall, mulig i 14-tida, så oppdateres det til store ut på kvelden. En kveld lå det plutselig bare innlegg fra for nøyaktig et år siden, på datoen, i feeden. Jeg synes dette er skikkelig teit og skrev mail til support.Fe gav meg en forklaring jeg ikke skjønte stort av… 🙄

    3. Jeg er veldig lite opptatt av denne blogglista, da jeg syns det er artig å skrive og syns det er artig om noen ti-talls er innom. Men har sett dette spriket og at noen ganger kommer en ikke inn en gang, altså mye tull. Nesten så jeg tror de ikke vil drive denne bloggen lengre… Men vi får se om det blir bedre.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg