Det vart i sterkeste laget kan man si……

Sterk mat eller sterk kjerring? Blir enkelt. Kjerringa er ikke sterk. Så klart at alt er relativt, for jeg er sterkere enn Barney for eksempel. Og slik kan ting og fenomener sammenlignes og kveruleres over. Men…..
Hva er den sterkeste maten jeg har smakt? Jo, det skal jeg lett si deg. Det husker jeg veldig godt sjøl om det er mange 10-år sida.
Av mangel på bilde av den spesifikke retten, har jeg satt inn ett av en langt mindre sterk gryterett som vart laga i heimen for ei god stund sida.
🌶️
Men altså…..det sterkeste. Det var på Sri Lanka. Der har de CURRY. Og det er godt. Finnes i mange varianter. Dette vet du helt sikkert. Så var det en kveld på restaurant hvor jeg tøffa meg litt ved å si til kelneren at jeg gjerne ville ha den sterkeste varianten. På slike steder kan du velge «turistvarianten» som er tilpasset europeiske ganer, eller sterke utgaver. Resten av familien tok turistvarianten og jeg valgte den sterkeste. Dette måtte jeg bare prøve.
🌶️
Det gikk sånn passe bra. Husker ikke helt om jeg spiste opp alt. Men konklusjonen vart i hvert fall at da hadde jeg prøvd DETTE også, men det var såpass heftig at det vart første og siste gang, for å si det sånn🔥🔥🔥
Dette vart også mitt bidrag i Frodiths utfordring STERK. Det første eksemplet som datt ned i huet mitt……


Frodiths lille januarmoro.

8 kommentarer
    1. Denne oppfordringen er hittil den vanskeligste å finne noe på, så nå måtte jeg lese hos dere andre før jeg sjøl skriver.
      Og det er sant, mat kan være sterkt. Og jeg fikk noen ideer 🙂

    2. Veldig bra tolkning dette. Ikke greit med FOR sterkt nei 😀 Da får jeg ikke kjent på smakene ellers. Jeg liker LITT sterk, men ikke FOR nei 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg