Det vart middag denna dagen også


Så vart det en rar middag igjen, da. Og som jeg pleier å si om sånne middager: klarer aldri å lage det samme igjen. For her går det etter innfallsmetoden.
🌿
Åpna kjøleskapsdøra. Hadde egg. Det må man alltid ha i hus har jeg funnet ut. Dagen før hadde jeg laget en rett fra matkasse som jeg bestiller av og til. Der var det blant annet løk og sopp som skulle stekes. Det var gjort, og det vart spist, men det ble igjen ganske mye av akkurat disse to. Tok vare på det. Kaster ikke mat, hvis ikke helt nødvendig. Da jeg var i Sverige forleden, kjøpte jeg grønne asparges. Dette var på vei hjem fra ferieturen på Gotland.
🌿
Og hva så med aspargesen? Det var ganske mye. Jeg laget en vegetarrett av den rett etter at jeg kom hjem fra turen. Kjempegodt. Så vart det igjen kokt asparges også, da, som ble liggende i kjøleskapet.
Er litt stolt over at jeg klarer å få brukt opp rester. Sjøl om det ikke alltid er den mest kreative retten, så blir det smakfullt som regel.
🌿
Det vart altså omelett med stekt løk og sopp og oppkutta asparges. Litt salt, pepper og krydderurter, og så vart det jammenmeg middag den dagen også. Må ikke glemme at jeg vispa sammen egga med litt melk, og  at jeg strødde revet ost på toppen av omeletten🙋🏼‍♀️

 

 

4 kommentarer
    1. Omelett med mye godsaker på er både godt og veldig mettende 😉 Her blir det grillpølser med chilli og salat i dag, ikke dumt det heller. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg