Dette var akkurat ett år siden….

Er det omtrent likt i år? Ute i naturen altså? Jeg får se på bildene. Må jo sammenligne med de samme stedene som jeg var da.  

Kanskje ta bilder på samme sted. Det var en fin ide og får forbli en fin ide. Jeg orker ikke å ta turen ut for å kopiere bildene fra i fjor.

Ikke at det er så langt unna. Det er absolutt ikke sånn. Rett nedi her. Men formen i dag er skikkelig giddasløs. Skrev om det i går. Fikk halsvondt og fokjølelse.

Se innlegget her: Nå får du ta deg sammen.

Men så til saken….i dag.

Bilde fra 9.oktober 2018

På grunn av litt dårlig dagsform, leverer jeg et gammelt innlegg. Det ble skrevet for akkurat ett år siden, på den 9.oktober 2018. Da ser du hvordan det var her på den tida. Og jeg tror jammen at det er omtrent like dann i dag…..sjøl om jeg altså ikke har tatt kontrollbilder…..

Her har du linken:

Svartsurbær og jernbanespor i kveldingen…

Og hvis du ikke vil klikke deg inn på linken, har du kopi av innlegget under her.

Men OBS: Hvis du vil se bildene må du klikke deg inn 😉 Og det var vel kanskje bildene som var det viktigste, når jeg tenker meg om….
Men altså:

 

Selv om det noen ganger kan være tungt å dra seg ut på tur med hunden tre ganger om dagen, er det så befriende godt når vi først kommer ut, uansett hvordan været måtte være.

Etter vikarjobbinga i dag, var det ut på tur igjen. Det var vakkert og mildt.
Barney koser seg og lever i sin egen verden med snusing og atter snusing, mens jeg konsentrerer meg om å se på fargespillet og detaljene rundt meg der vi går.

Han gjør innimellom sitt fornødne …og jeg tar bilder på måfå. Det er alltid spennende å se på bildene når jeg kommer inn igjen. Det blir dessverre aldri skikkelige blinkskudd, men det er artig å prøve.

Jeg har stor glede av det, og heldigvis er det ikke som i gamledager da det kun var papirbilder, og man var redd for “å kaste bort filmen” på tullete og ubrukelige bilder. Det er nå en stund siden det var sånn, men jeg er såpass gammel at jeg har opplevd det…. 😉

I ettermiddag var vi ute i bare 20 minutter, så da ble det tur i nærområdet ved Jernbanemuseet igjen.

Svartsurbær (Aronia melanocarpa) er det mye av rundt oss (se øverste bilde). De vokser på busker som er plantet rundt eiendommene her. Det er en viktig bærplante. Den dyrkes nå profesjonelt i Norge for sine svært sunne bær. Bærene og saften fra bærene er en kraftig antioksidant, og altså meget sunn. Det er massevis av disse bærene her, så kanskje jeg skal lese litt mer om det og lage saft….

#svartsurbær #antioksidant #jernbanemuseet #jernbaneskinner #høst #fargespill #høstfarger #tog

 

Der var det. Og da er det bare å ønske deg en fin onsdag, hvor du enn måtte befinne deg, og uansett hvor god form du er i.

Her pleies forkjølelse 😉

 

 

 

2 kommentarer
    1. Fortsatt masse god bedring😊
      Det ligger litt snø hos oss nå.
      Jeg tror ikkje den var så tidlig ute her i fjor. Håper den forsvinner igjen en av de nærmeste dagene.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg