Dette vart litt snevert, men bare vent…. (6)


Om han er sliten akkurat her husker jeg ikke, men tror kanskje at bildet vart tatt rett etter frokost da vi var klare for nye opplevelser i Stockholm. Da er det i tilfellet et forventningsfullt blikk han sender meg her vi sitter i resepsjonen på hotellet, og ikke det at han vil legge seg for å hvile.
Det hadde seg slik at jeg etterlot aldri Barney alene på rommet, så han vart med ned i resepsjonen da vi skulle spise frokost. Vi fant ut en måte å løse det på som funka greit.
Først gikk Nabo A inn i spisesalen og jeg passet Barney. Etterpå var det min tur til å spise, og da passet hun ham.
Vi trengte ikke å spise sammen, fant vi ut, for vi hang jo sammen hele dagen ellers.
Frokosten var god, den, og under her har jeg tatt bilde av min tallerken med en del av utvalget. Unna meg til og med et lite kakestykke, ser du. 

Bildet under er litt spesielt. Det var ved avreise at jeg måtte åpne kofferten for å sjekke noe, og innholdet vart «kasta» utover gulvet🫣
Trenger ikke å gå i detalj, men bilde vart det i hvert fall, og Barney så spørrende på meg. Hva ER det du driver med?

Bare vent, du skal få mer spennende stoff enn dette fra Stockholm. Vi var lenger enn til hotellobbyen, skjønner du.
Men først en spennende bro rett nedafor hotellet i Katarinavägen👇
Den heter Katarinagångbroen og går fra høyden over Katarinavägen og over til taket på bygningen du ser på bildet. Der oppe er det blant annet et serveringssted. Tror det heter Gondolen. Det var folkevandring over broen om kveldene, så det var nok et populært sted på andre sida der.

Bildet tok jeg oppe i trappa som førte oss oppover til stedet hvor Barney og jeg foretok morgenlufteturene.


Og så må jeg vise gangbrua fra en annen vinkel. Dette bildet er tatt fra Katarinavägen under brua👇
Og omtrent på samme sted, men litt lenger borti gata fra hotellet, opplevde vi denne solnedgangen over Stockholm by, altså sett fra nordsiden av Södermalm👇


Den lange togturen østover
Om lunsj, trafikkmaskin og gutten i vinden
Det vart gött å kvile kroppen
Servering til besvær
Morgenturen med Barney

4 kommentarer
    1. Måtte se gjennom innleggene dine, og alle de fine bildene som du har tatt på turen. Mye fint å se i Stockholm, og jeg har aldri vært der. Dere har fått sett mye og kost dere med god mat og drikke. Takk for titten. God helg.

    2. Nydelig solnedgang – men for ei sinnsykt høy bru….. o m g…… ikkeno for meg kanskje??? Smart å “spise på skift” da – godt for Barney! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg